جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 818
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۲۴

موافقت امریکا با تشکیل نیروی نظامی صدهزار نفری در استان‌های سنی نشین عراق

احمد الجمیلی، یکی از شیوخ عشایر انبار که برای گفت‌وگو با مقامات امنیتی امریکا جهت دریافت کمک برای عشایر مسلح سنی به امریکا سفر کرده خبر داد که مسئولان امریکایی با تشکیل نیروی نظامی متشکل از 100هزار نظامی در استان‌های نینوا و انبار و صلاح‌الدین موافقت کرده‌اند.

احمد الجمیلی، یکی از شیوخ عشایر انبار که برای گفت‌وگو با مقامات امنیتی امریکا جهت دریافت کمک برای عشایر مسلح سنی به امریکا سفر کرده خبر داد که مسئولان امریکایی با تشکیل نیروی نظامی متشکل از ۱۰۰هزار نظامی در استان‌های نینوا و انبار و صلاح‌الدین موافقت کرده‌اند.

او روز دوشنبه در گفت‌وگو با روزنامه الحیات تأکید کرد که مقامات امریکایی موافقت کرده‌اند که این نیروها در این سه استان تشکیل شود و مأموریت آن جنگ با داعش و پس از پاک‌سازی منطقه از حضور داعش به عهده گرفتن امنیت این استان‌ها باشد.

به گفته الجمیلی مقامات امریکایی با تکرار تجربه صحوات یا عشایر مسلح که پیش‌تر دولت عراق در دوره نوری مالکی آن را کنار گذاشت مخالفت کرده‌اند و بر ضرورت تشکیل نیروهای رسمی در این استان که زیر نظر وزارت دفاع عمل کند تأکید کرده‌اند.

الجمیلی افزوده که امریکایی‌ها وعده داده‌اند که بدون مراجعه به دولت مرکزی بغداد برای این نیروهای جدید سلاح تأمین کنند.

در همین راستا، محمد الصهیود، عضو ائتلاف دولت قانون و از نزدیکان نخست وزیر عراق، تأکید کرده که دولت عراق با چنین تصمیماتی مخالف است و تأمین سلاح برای هر گروهی در عراق باید فقط و فقط از کانال دولت مرکزی عراق صورت بگیرد.

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 3 = یک