چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳ - May 15, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1636
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۸:۴۵

مقام عراقی: داعش از مناطق حیاتی و مهم الانبار بیرون رانده شده است

بخش مبارزه با تروریسم عراق روز دوشنبه اعلام کرد که اغلب مناطق مهم و حیاتی در استان الانبار غرب عراق از سیطره گروه تروریستی داعش خارج شده است.

بخش مبارزه با تروریسم عراق روز دوشنبه اعلام کرد که اغلب مناطق مهم و حیاتی در استان الانبار غرب عراق از سیطره گروه تروریستی داعش خارج شده است.
به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، ‘صباح النعمانی’ سخنگوی بخش مبارزه با ترورسیم عراق گفت: بسیاری از مناطق حیاتی و مهم استان الانبار که تدارک ارتش از طریق آنها صورت می گیرد، از سیطره عناصر داعش خارج شده است.
وی افزود: تنها چند منطقه کوچک و دور افتاده در کنترل این گروه تروریستی قرار دارد که به زودی که آن مناطق نیز آزاد خواهد شد.
النعمانی ادامه داد: عناصر داعش دیگر مانند گذشته قدرت حمله به نیروهای امنیتی را ندارند و این امر به دلیل ضربات سنگینی است که نیروهای عراقی به مواضع و پایگاه های داعش در این منطقه وارد آورد کرده است.
منابع امنیتی عراق روز دوشنبه از آغاز حمله گسترده نظامی به منطقه’الحوز’ در مرکز الرمادی برای آزاد سازی آن خبر دادند.
به گفته این منابع، نیروهای امنیتی موفق شدند به عمق این منطقه پیشروی کنند و با عناصر تروریستی داعش درگیر شوند.
همچنین نیروهای امنیتی موفق شدند۱۱ منزل بمب گذاری شده و نیز تعداد زیادی بمب کار گذاشته شده در این منطقه را کشف و منهدم کنند.
همچنین یک منبع امنیتی وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی منطقه
‘البوحدید’ در شرق الرمادی را از کنترل داعش خارج کردند.
این منبع که نامش ذکر نشده است، افزود: نیروهای امنیتی وابسته به عملیات الانبار موفق شدند تجهیزات داعش در منطقه ‘السجاریه’ در شرق الرمادی را منهدم و ۵ تروریست را به هلاکت برسانند.
همچنین نیروهای امنیتی موفق شدند با حمایت عشایر ۲۲ تروریست را که قصد نفوذ به روستاها و مناطقی در شرق الرمادی در السجاریه، الخالدیه و الصوفیه داشتند به هلاکت برسانند.
4

برچسب ها :
دیدگاه شما


هشت + = 14