دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳ - May 13, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5486
شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۶:۰۸

معاون رییس جمهور عراق: از سعودی ها پول نگرفته ام!

افشاگری های اخیر ویکی لیکس در مورد نقش مخرب عربستان سعودی در منطقه درسالهای اخیر، خواب خیلی از سیاستمداران عرب منطقه را آشفته کرده است. در این میان چند سیاستمدار عراقی نیز دل خونی از این افشاگری ها دارند. اسامه النجیفی معاون رییس جمهوری عراق نیز از آن دست سیاسیونی است که در ویکی لیکس درموردش مطلب وجود دارد.

 

به گزارش شفقنا، خود النجیفی می گوید ۵۷۵ میلیون دلاری که ویکی لیکس ادعا کرده او از سعودی ها گرفته دروغ است. دفتر معاون رییس جمهوری عراق این ادعا را مثل یک جوک مسخره از ذهن هایی مریض دانسته است.

 

این درحالی است که ابراهیم الجعفری وزیر امورخارجه عراق نیز در واکنش به افشاگری های ویکی لیکس گفته اسناد این وبسایت درمورد سیاسیون عراقی به شدت زیر سوال است و وجهه قانونی ندارد؛ ما نباید صحت این اسناد تایید نشده را باور کنیم.

 

با این حال الجعفری در واکنش به ادعای ارتباط برخی از سیاستمداران عراقی با عربستان سعودی گفته هرکس در این مورد اشتباه کرده یا رشوه ای از سعودیها گرفته باید در دادگاهی عادل محاکمه شود اما به نظر می رسد برخی از این اسناد را نمی توان به راحتی باور کرد.

 

حدود ۶۰ هزار سند که عمدتاً به زبان عربی اند توسط ویکی لیکس و در مورد سعودی ها منتشر شده که نشان از عمق سیاست های مخرب ریاض درمنطقه دارد.

9

برچسب ها :
دیدگاه شما


پنج + = 12