جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3330
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۰۷

مشاور رئيس جمهور عراق:مهمات و تسلیحات ایران تنها منبع برای جنگ با داعش است

مشاور رئیس جمهور عراق گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که حضور ایران در جنگ بر ضد داعش در عراق ضروری است.

مشاور رئیس جمهور عراق گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که حضور ایران در جنگ بر ضد داعش در عراق ضروری است.
به گزارش شفقنا از واحد مرکزی خبر، شیروان الوائلی مشاور رئیس جمهور عراق در امور امنیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در پاسخ به اینکه ناظران می گویند اگر موافقت آمریکا نبود نقش ایران را در نبرد تکریت به این شکل شاهد نبودیم گفت: بله ، آمریکا در نهایت به این نتیجه رسید که باید با واقعیت آن گونه که هست برخورد کند چرا که تلاش ایران از همان زمان سقوط موصل و حتی تا امروز مشخص بود و امروز مهمات و تسلیحات ایران منبع اصلی و در واقع تنها منبع برای نیروهای زمینی به شمار می رود که با داعش می جنگند.

وی ادامه داد: طبعا مشاوران نظامی ایران به عنوان حامیان تلاشهای عراق در پوشش و هماهنگی حضور دارند و برخی از آنها نیز در نبرد حضور داشتند و حتی در جنگ شهید شدند. آمریکا دید که برابر این اصل قرار گرفته است که دشمن دشمن ، دوست است و امروز ایران در کنار تلاشهای عراق با داعش می جنگند و آمریکا به هر حال می خواهد داعش از عراق و منطقه بیرون رانده شود و برای همین لازم است که از حضور یا حمایت ایران در صحنه این نبرد به عنوان تلاشی حامیانه از اقدامات نیروهای عراقی استقبال کند. اقدامات و کمک ایران در عراق را نمی توان انکار کرد و نمی توان نادیده گرفت به ویژه با چالشی بزرگی که در برابر داعش با آن روبرو هستیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا در آینده پوشش هوایی برای آزادسازی مناطق دیگر از جمله موصل خواهد داد یا نه گفت: اگر بخواهم صریح صحبت کنم هنوز در این خصوص علامت سوال زیادی وجود دارد. زمانی که ژنرال دمپسی می گوید ما از پیشروی نیروهای عراقی نگرانیم بسیار تعجب آور است. دولت عراق و نیروهای امنیتی عراق تنها کاری که می کنند تلاش برای آزادسازی کل مناطق عراق است ، طبعا ما به حمایت به ویژه حمایت هوایی نیاز داریم و این چیزی است که دولت عراق اعلام کرده است و بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: موصل هدف آسانی نیست و ما نیروی زمینی به اندازه کافی داریم و روحیه خوبی هم دارند اما به حمایت هوایی نیز نیاز داریم و این درخواست از همه کشورهای ائتلاف وجود دارد. حملات هوایی در خاک عراق همچنان انجام می شود اما به تلاش و پوشش هوایی بیشتری در خصوص موصل نیاز است چرا که جنگی سخت و سرنوشت ساز با دشمن خواهد بود.

7

برچسب ها :
دیدگاه شما


2 + = هفت