شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2476
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۴۲

لغو قانون منع آمد و شد شبانه در بغداد و کربلا

نخست‌وزیر عراق ضمن لغو قانون منع آمد و شد شبانه در بغداد،دستور خلع سلاح برخی مناطق در پایتخت را نیز صادر کرد. استاندار کربلا نیز قانون مذکور را در این استان لغو کرد.

نخست‌وزیر عراق ضمن لغو قانون منع آمد و شد شبانه در بغداد،دستور خلع سلاح برخی مناطق در پایتخت را نیز صادر کرد. استاندار کربلا نیز قانون مذکور را در این استان لغو کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق دستور پایان منع آمد و شد شبانه در بغداد را صادر کرد.
پایگاه خبری شبکه «المیادین» با انتشار این خبر نوشت که دیگر قانون منع آمد و شد شبانه در بغداد لغو شد.
به نظر می‌رسد با سازماندهی نیروهای امنیتی عراق، زمینه برای تامین امنیت شبانه بغداد در سایه لغو این قانون فراهم شده است و این یک گام مثبت در عملکرد دولت خواهد بود.
از سوی دیگر «عقیل الطریحی» استاندار کربلا نیز قانون منع آمد وشد شبانه در کربلا را نیز لغو کرد و در گفت‌وگو با «السومریه نیوز» اظهار داشت که ای تصمیم با هدف اعطای آزادی بیشتری به ساکنان این استان صورت می‌گیرد و نیروهای امنیتی باید تمام تلاش خود را وقف تامین امنیت این ساکنان کنند.
خبرگزاری «این» عراق نیز نوشت: فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور دستور لغو قانون منع آمد و شد شبانه در بغداد را کاملا لغو کرد و اجرای این دستور از شنبه آینده اجرایی خواهد شد.
به دلیل شرایط موجود امنیتی نزدیک به ۱۰ سال است که این قانون در بغداد برقرار است.
پایگاه خبری «السومریه نیوز» نیز با انتشار این خبر نوشت: العبادی همچنین دستور داده است که مناطق «الکاظمیه»، «الاعظمیه»، «المنصور» و «السیدیة» در بغداد خلع سلاح شوند و جاده‌های اصلی و مهم در پایتخت باز شود.
12

برچسب ها :
دیدگاه شما


چهار − 1 =