جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳ - May 3, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4849
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۶

لاوروف: در مبارزه با داعش عراق را حمایت می کنیم

نخست وزیر عراق گفت: دولتش شرایط را جهت فعالیت و افزایش سرمایه گذاری شرکت های روسی در این کشور فراهم می کند.

نخست وزیر عراق گفت: دولتش شرایط را جهت فعالیت و افزایش سرمایه گذاری شرکت های روسی در این کشور فراهم می کند.

به گزارش روسیا الیوم، موضوع افزایش سرمایه گذاری شرکت های روسی در عراق در دیدار امروز پنجشنبه حیدر العبادی نخست وزیر عراق با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مطرح شد.

حیدر العبادی در این دیدار گفت: تلاش می کنیم همکاری میان طرفین را در تمام زمینه ها به ویژه سرمایه گذاری افزایش دهیم و شرایط مناsب را برای فعالیت شرکت های روسی در عراق فراهم کنیم.

از سوی دیگر پوتین با تحسین روابط دوجانبه، گفت: عراق شریک تجاری قدیمی برای روسیه است و تبادل تجاری میان دو کشور طی دو سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

این در حالی است که شرکت های نفتی روسیه اقدام به کشف و توسعه میادن نفت و گاز در اراضی عراق کرده اند و از جمله این شرکت های می توان به «لوک اویل» دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه و شرکت «گاز پروم نفت» شاخه نفتی شرکت بزرگ «گاز پروم» اشاره کرد.

نخست وزیر عراق در نظر دارد در سفر خود به روسیه با روسای شرکت های بزرگ انرژی روسیه مثل روس نفت، لوک اویل و گاز پروم نفت دیدار کند. گفتنی است نخست وزیر عراق در یک سفر رسمی دیروز چهارشنبه عازم مسکو شده است.

لاوروف: بدون پیش شرط آماده حمایت نظامی از عراق برای مقابله با داعش هستیم

وزیر خارجه روسیه با اشاره تلویحی به وعده های عملی نشده آمریکا برای حمایت نظامی از دولت عراق گفت مسکو بدون هیچ پیش شرطی آماده کمک به بغداد برای جنگ با داعش است.

روسیه و عراق همکاری های نظامی خود را گسترش می دهند. در پی سفر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق به روسیه، مقامات این کشور از آمادگی خود برای اجابت درخواست کمک نظامی عراق خبر دادند. در همین رابطه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو به عراق برای جلوگیری از گسترش داعش در منطقه کمک نظامی می کند.

وی که پس از دیدار العبادی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با خبرنگاران سخن می گفت افزود: ما در مورد درخواست های عراق برای تضمین توانایی این کشور در بیرون کردن تروریست ها تصمیم گیری خواهیم کرد. لاوروف با اشاره به مناسبات نزدیک دو کشور گفت: برخلاف برخی کشورها ما آماده ایم بدون هیچ پیش شرطی از عراق پشتیبانی نظامی کنیم.

به گفته وزیر خارجه روسیه کشورهای عراق، سوریه و مصر در خط مقدم مقابله با گروه های تروریستی قرار دارند و روسیه در راستای مقابله با گروه های مذکور به این کشورها کمک می کند. پیشتر ولادیمیر پوتین با اشاره به گسترش مناسبات بغداد-مسکو یادآور شد طی سال های اخیر با وجود مشکلات اقتصادی و نا امنی های منطقه روابط دو طرف رشد خوبی داشته است.

12

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 4 = هشت