سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13817
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۵۳

قول مساعد عراق برای بازگشایی گذرگاه‌های جدید در مراسم اربعین

در دیدار معاون وزیر کشور عراق با رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران طرف عراقی برای بازگشایی گذرگاه‌های جدید مرزی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی قول مساعد داد.

در دیدار معاون وزیر کشور عراق با رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران طرف عراقی برای بازگشایی گذرگاه‌های جدید مرزی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی قول مساعد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز در دیدار سپهبد محمد بدر معاون وزیر کشور عراق با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی در سال گذشته منظم تر، بهتر، آرام تر و باشکوه تر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: وزارت کشور عراق  در ارائه خدمات به زائران در سال گذشته اقدامات بسیار زیادی انجام داد همچنین مرزها در دو طرف به خوبی کنترل شد که موجب شد خروج غیرمجاز در مرزها نداشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: رئیس‌جمهوری نیز در اظهاراتی اقدامات دولت و وزارت کشور عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی را مثبت توصیف کرده و تشکر کردند همچنین بنده در نامه ای که به رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسنی نوشتم بر همکاری دولت و وزارت کشور عراق تاکید کرده ام که توفیقات حاصل شده نتیجه این همکاری ها بوده است.

رحمانی فضلی گفت: تنها مشکل ما در سال گذشته مربوط به عدم بازگشایی مرز خسروی علی رغم توافقات قبلی بود که امیدواریم انشالله با توجه به تفاهم نامه جدید بتوانیم در مراسم سال جاری شاهد بازگشاییگذرگاه‌های جدید خسروی وشیلان  باشیم.

وی یادآور شد: انشاالله با همکاری بیش از پیش ایران و عراق بتوانیم مراسم اربعین حسینی را در سال جاری با شکوه تر از گذشته برگزار کنیم.

سپهبد محمد بدر معاون وزیر کشور عراق در این دیدار با بیان اینکه برای نخستین بار شهر سامرا برای زائران بازگشایی می‌شود، گفت: براساس دستور نخست وزیر و وزیر کشور عراق کلیه خدمات و امنیت زائران اربعین حسینی تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: نسبت به بازگشایی گذرگاه‌های جدید شخص نخست وزیر بر این موضوع تاکید داشتند و این کار انجام خواهد شد، همچنین در یادداشت تفاهم نامه جدید هم بازگشایی گذرگاه‌های خسروی و شیلان مورد تاکید قرار گرفته است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 + شش =