یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳ - May 5, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1938
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۹:۱۱

قبانچی: هدف از انتشار تصاویر اهانت آمیز به ساحت پیامبر اکرم(ص) تحریک مسلمانان است

خطیب جمعه نجف اشرف اقدام نشریه فرانوسی چارلی هبدو و دیگر مجله ی دانمارکی مبنی بر انتشار تصاویری اهانت آمیز نسبت به نبی مکرم اسلام(ص) را به شدت محکوم نمود.

خطیب جمعه نجف اشرف اقدام نشریه فرانوسی چارلی هبدو و دیگر مجله ی دانمارکی مبنی بر انتشار تصاویری اهانت آمیز نسبت به نبی مکرم اسلام(ص) را به شدت محکوم نمود و تاکید کرد: این اقدامات هدفمند، به منظور تحریک مسلمانان و ضربه زدن به اسلام انجام می گیرد.
به گزارش شفقنا به نقل از فرات نیوز؛ قبانجی که خطبه های نماز جمعه نجف را در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد می کرد اقدام دولت فرانسه مبنی بر عدم مجازات این روزنامه به دلیل اهانت به مقدسات را محکوم کرد.
وی گفت: ما از دولت فرانسه می خواهیم تا این روزنامه را مجرم تلقی نموده و به صورت قانونی مجازات کند، در ضمن ما هر گونه اقدام تروریستی را محکوم می کنیم.
قبانجی افزود: جهان اسلام امروز تلاش می کند تا در برابر این تراژدی خویشتن داری کند. ما منتظر هستیم تا دولت فرانسه سکوت خود را بشکند و در برابر این بی حرمتی موضعی مناسب اتخاذ نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ی بودجه سال جاری عراق پرداخت و گفت: میان حقوق فضایی ها( آمار دروغین در مورد نظامیان عراقی و دریافت حقوق برای آنها) و حقوق نیروهای مردمی تفاوت زیادی وجود دارد. ما تاکید می کنیم که مجاهدین مردمی باید به رسمیت شناخته شوند و حقوق و مستحقات کامل را دریافت نمایند چرا که اگر نیروهای مردمی نبودند امکان ایستادگی در برابر داعش وجود نداشت.
قبانجی در محور دیگری از سخنان خود به دیدار دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی- ایاد المدنی- از عراق و استقبال گرم وی از طرف مرجعیت عالیقدر دینی پرداخت و گفت: ما از هر گونه اقدام و حرکتی که موجب وحدت و همبستگی امت اسلامی شود استقبال می کنیم و در مقابل گفتمان های فرقه ای و طایفه ای را به هیچ عنوان نمی پذیریم.
امام جمعه کربلا تاکید کرد: مرجعیت دینی از اتحاد میان مسلمانان استقبال می کند و بدان باور دارد.
قبانجی پیرامون تشکیل کنفرانس وحدت اسلامی در تهران- که هفته گذشته برگزار شد- نیز گفت: ما این اقدام را حرکت در مسیری صحیح می دانیم و از آن استقبال می کنیم.
وی اشاره کرد: در این کنفراس رهبر انقلاب اسلامی- حضرت آیت الله سید علی خامنه ای- از شرکت کنندگان در زیارت اربعین و کلیه کسانی که به زوار خدمت رسانی کردند تمجید نمودند.
قبانجی در پایان گفت: ملت عراق به سوی وحدت اسلامی در حرکتند و استعمار و استعمارگران را نمی پذیرند. وی اهانت برخی شبکه های ماهواره ای نسبت به مردم عراق را نیز محکوم نمود.
13

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 − سه =