جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3305
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۶:۱۱

قبانچی: شیخ الازهر به دور از عوام‌فریببی تبلیغاتی با اهل سنت عراق دیدار کند

سید صدرالدین قبانجی از نشست سران عرب- که به زودی در شرم الشیخ برگزار خواهد شد- خواست تا به دور از فضاسازی رسانه ای قرائتی واقعی از آنچه در عراق می گذرد داشته باشند.

سید صدرالدین قبانجی از نشست سران عرب- که به زودی در شرم الشیخ برگزار خواهد شد- خواست تا به دور از فضاسازی رسانه ای قرائتی واقعی از آنچه در عراق می گذرد داشته باشند.

به گزارش شفقنا از سومریه نیوز؛ قبانجی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف- که در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد شد- همزمان از شیوخ دانشگاه الازهر مصر خواست تا بدون عوامفریبی تبلیغاتی آزادانه به عراق سفر کنند و با اهل سنت دیدار و وضعیت آنان را جویا شوند.

وی افزود: بیانیه الازهر تحت تاثیر عوامفریبی های تبلیغاتی صورت گرفته است، ما از شیوخ الازهر می خواهیم تا به عراق سفر کنند و با اهل سنت و علمای دین دیدار نمایند تا از نحوه برخورد با آنان مطلع گردند.
قبانجی تصریح کرد: امروز، اهل سنت و شیوخ عشایر نامه هایی را به حضرت آیت الله سیستانی ارسال کرده اند و بدین وسیله از ایشان خواسته اند تا آنها را از شر گروه های تروریستی داعش نجات دهد.

وی به شیوخ الازهر سفارش کرد تا به توصیه هایی که مرجعیت به نیروهای ارتش و مردمی در برخورد با سایر مذاهب و قومیات عراقی داده اند مراجعه نمایند تا صدق ادعای خود را دریابند.

خطیب جمعه نجف پیروزی های پی در پی نیروهای مردمی، ارتش، پیشمرگه و عشایر اهل سنت در برابر گروه تروریستی داعش را ستود و اشاره کرد: امروز نیروهای ما آمادگی کامل برای آزادسازی قریه بشیر را دارند و به زودی برای آزادسازی نینوا حرکت خواهند کرد.

وی افزود: سران عرب باید در نشست آینده خود، موضوع امنیت در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا به قرائتی صحیح از آنچه در عراق روی می دهد به دور از فضاسازی های رسانه ای دست پیدا کنند.
قبانجی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ی وارد کردن تصاویری اهانت آمیز از رسول مکرم اسلام(ص) در کتاب های درسی دانمارک اشاره کرد و  به سیاستمداران این کشور هشدار داد: مبادا تحت تاثیر فشار طرح های صهیونیستی قرار گیرید! با مسلمانان همزیستی مسالمت آمیز داشته باشید چرا که آنان مسالمت جو هستند، بی شک تروریست ها، فارغ التحصیلان مدارس افراط گرایی هستند و آنکه از آنان حمایت می کند غرب و کشورهای دنباله رو آنهاست، این گروه ها نماینده اسلام نیستند.

گفتنی است پیش تر دانشگاه الازهر مصر با صدور بیانیه ای نیروهای مردمی عراق را به ارتکاب جنایاتی« فوق العاده نگران کننده» متهم کرده و ادعا نموده بود نیروهای مردمی عراق- که با ارتش همکاری می کنند- جنایاتی وحشتناک را علیه شهروندان مسالمت جوی عراقی که هیچ ارتباطی با داعش و یا هر گروه تروریستی دیگری ندارند مرتکب می شوند.

15

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 + = یازده