سه شنبه ۱ خرداد ۰۳ - May 21, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2793
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

قبانچی: اسرائیل تنها طرفی است که از داعش در امان است

سید صدر الدین قبانجی ضمن رد ادعای قانون شکنی توسط نیروهای مردمی عراق تاکید کرد: تمامی طیف های سیاسی جهت برخورد با مساله قانون شکنی و محکوم کردن آن بسیج شوند.

سید صدر الدین قبانجی ضمن رد ادعای قانون شکنی توسط نیروهای مردمی عراق تاکید کرد: تمامی طیف های سیاسی جهت برخورد با مساله قانون شکنی و محکوم کردن آن بسیج شوند.
به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ قبانجی که خطبه های نماز جمعه نجف اشرف را در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد می کرد گفت: ما از تمامی کشورهای عربی دعوت می کنیم تا برای کنار زدن نقاب داعش و اثبات دشمنی آن با اسلام با هم متحد شوند.
وی تاکید کرد: نقض قوانین امنیتی و نا امنی هایی که در بغداد و دیگر شهرها صورت می گیرد و موجب کشتار شهروندان می شود باید به صورت قوی محکوم شود و تفاوتی نمی کند که از سوی کدام جناح، طایفه و گروه سیاسی حمایت می شود. عاملان این جنایات باید مورد پیگرد امنیتی قرار گیرند، اتاق فکر عملیاتی آنان شناسایی شود و در هر پست و سمتی که هستند و به هر گروه سیاسی که تعلق دارند مورد محاکمه قرار گیرند. ضمنا باید بررسی های سیاسی همه جانبه ای در این زمینه صورت گیرد و موضع گیری هایی که می شود نباید بر اساس اتهام، واکنش های ناپخته و یا کنارکشیدن از مشارکت در ورند سیاسی باشد.
خطیب جمعه نجف در ادامه بر اصل همبستگی و هماهنگی بین طیف های متفاوت اجتماعی با هدف بررسی قانون شکنی ها تاکید کرد و گفت: همه باید این قانون شکنی ها را محکوم کنند و بدون اتهام زنی انتظار تحقق هدف را داشته باشند.
وی گرفتن انگشت اشاره به سوی نیروهای مردمی و تحمیل مسئولیت ناامنی به آنان را بی انصافی دانست و آن را اتهامی باطل و نپذیرفتنی برشمرد.

قبانجی گفت: چرا ما، دشمنان روند سیاسی را متهم نمی کنیم، کسانی که بیشترین استفاده را از این اقدامات می برند، آنها بعثی ها و عناصر مشکوکی هستند که در گوشه و کنار دست به اقدامات خرابکارانه می زنند.
امام جمعه نجف در محور دیگری از سخنان خود از کلیه مردم عراق- به ویژه مردم نجف- بابت موضع گیری آگاهانه و متدینانه در قبال آنچه«ولنتاین»یا عید عشاق نامیده می شود قدردانی کرد و گفت: من از روند مهار تهاجم فرهنگی و اخلاقی در روزهایی که مجاهدین عراقی، درگیر جنگ با دشمن تروریست خود هستند و در کوچه و خیابان اکثر شهر ها پیکر پاک شهیدان تشییع می شود قدردانی می کنم. ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم که شهرهای ما را با سنت های غیر دینی آلوده کند، این موضع گیری مردم شایسته ی مدح و تشکر است.
قبانجی در بخش دیگری از خطبه ی سیاسی افزود:  از وزارت صنایع به خاطر اعلام این خبر که از ابتدای هفته آینده کارمندان و کارگرانی که چند ماه، پرداخت حقوق آنان به تعویق می افتد در شرکت های خصوصی به سود آنان سرمایه گذاری می گردد تشکر می کنیم.
وی در محور دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اسرائیل تنها طرفی است که از شر داعش در امان است چرا که خود، آنان را گسترش می دهد، کمک رسانی می کند و زخمی های آنها را در بیمارستان های خود درمان می کند.
قبانجی اشاره کرد: خطر تروریسم داعشی به لیبی رسیده است و ذبح ۲۱ تبعه مصری نشانه درستی این سخن است. در حقیقت آتشی که برخی می خواستند توسط آن عراق را نابود کند و ملتش را متفرق نمایند اندک اندک دامن همه را خواهد گرفت.
وی در مورد رخدادهای جاری یمن نیز افزود: بیانیه قانون اساسی یمن، گامی در راستای ثبات سیاسی در این کشور است. ما از موضع جامعه بین المللی و عربی در قبال این تحولات و دعوت به زیرپا نهادن قانون اساسی- که حقوق همگان را تضمین می کند- و سکوت آنها در قبال درد و رنجی که ملت مظلوم بحرین متحمل می شوند در شگفتیم.
امام جمعه نجف تاکید کرد: اگر شیعیان، حکومت را در یمن به دست گیرند بی شک آغوش خود را در برابر تمامی طیف ها و گروه های مردمی خواهند گشود، پس مخالفت و استفاده از ابزار وتو در برابر حکم شیعیان یمنی برای چیست؟
قبانجی خواستار پیش گرفتن روند گفتگو و بررسی بیانیه قانون اساسی با هدف مشارکت تمامی مردم یمن شد.
وی همچنین در مورد چهارمین سالگرد تاسیس جنبش مردمی بحرین نیز گفت: حکومت بحرین اقدام به قانون شکنی های گسترده ای کرده است که بارزترین آنها عبارتند از: تابعیت دادن به بیگانگان با انگیزه های فرقه گرایانه و اطلاعاتی جهت ایجاد توازن بین طیف های مختلف مردمی، سلب تابعیت از شخصیت های معروف توسط رژیم آل خلیفه و بازداشت زنان و کودکان، تخریب مساجد و حسینیه ها و همچنین سرکوب تظاهرات مسالمت جویانه مردمی و مصادره کلیه آزادی های مشروع.
قبانجی در پایان از حکومت بحرین خواست تا روند گفتگو را با مخالفان پیش گیرد و به خواسته های آنان گوش فرادهد و حقوق قانونی شان را به آنها اعطاء نماید.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه − = 2