دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - May 20, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 6530
سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۱۵

عضو ائتلاف کردستان عراق فروش نفت اقلیم کردستان را به رژیم صهیونیستی تکذیب کرد

نماینده پارلمان عراق از ائتلاف کردستان روز دوشنبه خبر فروش نفت اقلیم کردستان را به رژیم صهیونیستی، تبلیغاتی و دور از واقعیت خواند.

ایرنا – نماینده پارلمان عراق از ائتلاف کردستان روز دوشنبه خبر فروش نفت اقلیم کردستان را به رژیم صهیونیستی، تبلیغاتی و دور از واقعیت خواند.

به گزارش پایگاه خبری اسکای پرس، «امین بکر» با توجه به این که پیشتر عنوان شده بود که اقلیم کردستان عراق بیش از ۷۵ درصد نفت رژیم صهیونیستی را تامین خواهد کرد،گفت: هیچ سند و مدرکی در این باره وجود ندارد.

به گفته بکر، براساس قانون اساسی و توافقنامه ای که بین اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی به امضا رسیده است، نفت تولید شده در این اقلیم، از طریق بندر جیهان ترکیه صادر و درآمد آن به خزانه دولت مرکزی واریز می شود.

بکر افزود: روابط ترکیه و اقلیم کردستان عراق در سطحی نیست که این کشور اجازه صادرات نفت را از بندر جیهان به رژیم صهیونیستی بدهد.

عضو حزب ائتلاف کردستان افزود: اختلاف میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی در باره درآمد حاصل از صدور نفت در سال ۲۰۱۴ و ماه های گذشته، منجر به تحریم اقلیم کردستان از سوی بغداد و مانع از دستیابی دو طرف به راه حل مناسبی برای تقسیم درآمد نفت شد.

یک عضو ارشد دولت اقلیم کردستان عراق نیز پیشتر گفته بود: برای ما اهمیتی ندارد که این نفت پس از فروش به تجار نفتی، به کجا صادر می شود.

بکر گفت: در روند خرید و فروش نفت اقلیم کردستان عراق شرکت های زیادی حضور دارند که به کشور خاصی تعلق ندارند و این موضوع که این شرکت ها می توانند نفت را به هر کشوری که بخواهند بفروشند، اثبات نمی کند که اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی صادر می کند و این اقلیم بیشتر نیازهای نفت این رژیم را تامین می کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


چهار × = 12