شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳ - May 11, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5483
شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۶:۰۶

عراق توليد نفت اوپک را به بالاترين سطح در سه سال گذشته رساند

خبرگزاری رویترز در گزارشی از لندن به قلم الکس لولر نوشت: بررسیها نشان می دهد عرضه نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن با تولید تقریبا بی سابقه عراق و حفظ سطح تولید عربستان سعودی، به بالاترین سطح در سه سال گذشته رسیده است.

 

به گزارش شفقنا، به نقل از واحد مرکزی خبر، با افزایش تولید این دو عضو بزرگ سازمان اوپک، با وجود کاهش تولید در لیبی و نیجریه، تولید این سازمان به بالای سطح مشخص شده که ۳۰ میلیون بشکه در روز است رسید.

 

بررسی گزارشهای دریانوردی، اطلاعات شرکتهای نفتی، گزارش اوپک و شرکتهای مشورتی نشان می دهد عرضه نفت اوپک در ژوئن به ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید درحالی که متوسط صادرات این سازمان در ماه مه ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود.

 

این سازمان از نوامبر ۲۰۱۴ زمانی که حفظ سهم خود در بازار را ترجیح داد و حاضر نشد به خاطر قیمتها تولید خود را کاهش دهد ، تولید خود را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

 

از طرف دیگر دستیابی به توافق نهایی بین قدرتهای جهانی و ایران در خصوص فعالیت هسته ای تهران ، عرضه نفت این سازمان را افزایش خواهد داد.

 

کارستن فریچ تحلیلگر کومرتس بانک در فرانکفورت گفت :« اگر تحریمها کاهش یابد نفت بیشتری از طرف ایران روانه بازاری خواهد شد که عملا با مازاد عرضه مواجه است.»

 

اوپک در نشست پنجم ژوئن ، سیاست خود را تغییر نداد درحالی که بهای نفت از ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 

عرضه نفت اوپک در ماه ژوئن امسال بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۱۲ به شمار می آید که در آن زمان اوپک ۳۱ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

8

برچسب ها :
دیدگاه شما


3 − دو =