جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3394
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۱۴

عبدالهادی الحکیم: پیروزی‌های مقاومت در عراق محاسبات آمریکا، قطر و عربستان را به هم زد

نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه پیروزی‌های بسیج مردمی عراق محاسبات آمریکا، قطر و عربستان را به هم زده است، گفت: عربستان درصدد تشکیل ائتلاف عربی-ترکی یا نیروی مشترک عربی به منظور مقابله با نفوذ ایران است.

نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه پیروزی‌های بسیج مردمی عراق محاسبات آمریکا، قطر و عربستان را به هم زده است، گفت: عربستان درصدد تشکیل ائتلاف عربی-ترکی یا نیروی مشترک عربی به منظور مقابله با نفوذ ایران است.

عبدالهادی الحکیم»، نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد پیروزی‌های بسیج مردمی در مبارزه با تکفیری‌ها در عراق را موجب به هم خوردن محاسبات آمریکا، قطر و عربستان دانست.

وی افزود: وزیر خارجه عربستان ادعا می‌کند حوادث کنونی در عراق اشغال این کشور از سوی ایران است، همان گونه که یک منبع نظامی آمریکا از افزایش نفوذ ایران در عراق ابراز نگرانی کرد و از سوی دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم‌هایی منطقه‌ای حملات رسانه‌ای خود علیه گروه‌های مقاومت مردمی در عراق را آغاز کرده و برای بدنام کردن بسیج مردمی آنها را به پاکسازی قومی-نژادی متهم می‌کنند.

نماینده پارلمان عراق گفت:مشارکت ایران در عراق و پیروزی‌های ارتش و بسیج مردمی در نبرد صلاح الدین برای آمریکا سخت تمام شده بخصوص که نیروهای ائتلاف در این درگیری‌ها حضور نداشته و عراق به قدرت فرزندان خود در مبارزه با داعش اعتماد کرد.

حکیم تاکید کرد:در برهه کنونی تشکیل ائتلاف عربی-ترکی برای رویارویی با تحولات مثبت در عراق و سوریه و لبنان امری غیرمنتظره نیست  و از جمله سناریوهای مطرح برای مقابله با قدرت مقاومت این است که گروه‌های بسیج مردمی را شبه نظامیانی خارج از قانون معرفی می‌کنند که اقدام به کشتار اهل تسنن می‌کنند و بدین بهانه می‌خواهند بسیج مردمی را بدنام کنند

وی افزود: برجسته‌ترین مانعی که بر سر راه تشکیل ائتلاف جدیدی در منطقه برای مقابله با افزایش نفوذ نظامی و سیاسی شیعیان در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین وجود دارد، جماعت اخوان المسلمین است که طرف‌های تشکیل دهنده ائتلاف بر سر آن اختلاف دارند.

نماینده پارلمان عراق با اشاره به مطرح بودن سناریو دیگر در برابر افزایش قدرت عراق و ایران در تحقق پیروزی‌های میدانی، گفت:عربستان و مصر و برخی دیگر از رژیم‌های عربی در منطقه درصدد تشکیل نیروی عربی مشترکی هستند که قادر به مداخله سریع در مناطقی باشد که نه از سوی اسرائیل بلکه از سوی ایران و گروه‌های مبارزه شیعی  و یا از سوی داعش تهدید می‌شوند.

10

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 × = پنجاه شش