دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - April 29, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 1647
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۹:۳۷

سیدعمار حکیم: وحدت اسلامی دروازه عزت مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم در اولین روز کنفرانس وحدت اسلامی در تهران ؛با تبریک سالروز ولادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) از مجمع جهانی تقریب و آیت الله اراکی برای برگزاری این کنفرانس که نقش عمده ای در همگرایی بین مسلمانان دارد قدردانی کرد.
سید عمار حکیم با تاکید بر این که وحدت و انسجام اسلامی دروازه پیروزی و عزت مسلمانان است، اظهار داشت:هیچ قدرتی بدون وحدت امکان پذیر نیست لذا برای گسترش و تعمیق آن باید بکوشیم.
وی با اشاره به چالشهای فراروی جهان اسلام افزود: چالشها را از دو جنبه می توان بررسی کرد خطرنانک ترین چالشهایی که در جهان اسلام وجود دارد خارجی نیست چون دشمن واضح و نمایان است و ما در برابر آن اتحاد داریم؛ اما مشکل دشمن داخلی است که در خفا و بدون تشخیص ماهیت آن دشمنی می کند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر این که وحدت اسلامی راهکار مقابله با دشمنان داخلی است، خاطرنشان کرد: باید از شعار دادن به عمل روی آوریم و این امر را محقق سازیم.
او در ادامه با اشاره به مسئله تکفیر در جهان اسلام، گفت: ظهور گروههای تکفیری مثل داعش ناشی از تغصبات مذهبی و فرقه ای است و این تهدیدی برای همه مسلمانان و همه جهان است . امروز در وضعیت بدی به سر می بریم و مسلمانان قربانی تروریسم و خشونت هستند.
سید عمارحکیم در ادامه با بیان اینکه باید تلاشهای خود را در دو زمینه متمرکز کنیم گفت : نخست باید تلاش فکری و نظری را در زمینه وحدت داشته باشیم که این مهم درسایه گفتگو امکان پذیر است و برگزاری کنفرانس ها و همایش ها نقش مهمی در تحقق آن ایفا می کند.
تلاش دوم این است که باید در فضای عمل وارد شویم و طرح های تئوری را عملی کنیم زیرا ما نیاز به هماهنگی داریم تا توطئه دشمنان را نمایان کنیم .
او همچنین با قدردانی از اقدامات ایران برای مقابله با جریانهای تکفیری در عراق، نهادینه شدن وحدت را در سایه دوری از منافع شخصی و پایبندی به منافع عامه جهان اسلام و وطن واحد اسلامی برشمرد.
26

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 4 = چهار