یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2819
یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۵۰

سیدعمار حکیم: نظریه‌پردازی برای تقسیم عراق اشتباهی استراتژیک است

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، تأکید کردند که یکپارچگی عراق بر پایه یکپارچگی عشایر آن محقق می‌شود و عشایر محوری اساسی در جامعه عراق دانستند که حل بسیاری از مشکلات از طریق آن انجام می‌شود.

ایشان روز شنبه در دیدار با جمع بزرگی از شیوخ عشایر و امرای قبایل عراق در بغداد نظریه‌پردازی برای تقسیم عراق اشتباهی استراتژیک دانستند که کشور را به سمت نامعلومی می‌کشاند و خواستار طراحی نگاهی استراتژیک و راهبردی به مرحله پس از داعش و حل مسائل احتمالی شدند و تأکید کردند که شیوخ عشایر در برابر مسئولیتی تاریخی برای اشاعه روحیه تسامح و محبت میان مردم هستند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کردند که راه‌حل امنیتی فقط به معنای به دست گرفتن سلاح نیست بلکه باید با حل مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی همراه باشد و افزودند که طرحی مشابه طرح بازسازی استان انبار می‌توان برای استان‌های نینوا و صلاح‌الدین طراحی کرد.

ایشان خون تک تک افراد ملت عراق را محترم خواندند و تأکید کردند که در برابر خون احدی از ملت عراق سکوت نخواهیم کرد.

سیدعمار حکیم بار دیگر بر ضرورت تأسیس شورای عالی عشایر تأکید کردند و خاطرنشان کردند که این شورا باید به لحاظ سیاسی و اقتصادی و اداری مستقل باشد و باید کمک کند که شیوخ عشایر در روند اداره دولت سهیم شوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع منطقه نیز پرداختند و ثبات در عراق را ثبات در منطقه خواندند.

شیوخ عشایر عراق نیز در این دیدار جنایت‌های داعش را محکوم کردند و نقش سیدعمار حکیم در نزدیک کردن دیدگاه‌های سیاسی و پیشرفت عراق را شایسته تقدیر دانستند.

1

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 − سه =