یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳ - May 5, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2466
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۳۷

سیدعمار حکیم: مرز مشترک ما قانون اساسی است

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق حضور پررنگ مقامات سیاسی و دینی و اجتماعی و عشایری در کنفرانس گفت‌وگوی ادیان و مذاهب را شایسته تقدیر دانستند و افزودند که برگزاری این کنفرانس نشان داد که مشترکات میان ملت عراق بسیار بزرگ است.
ایشان روز چهارشنبه در سخنرانی هفتگی که در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق با حضور اقشار گوناگون مردم برگزار می‌شود تأکید کردند که لازمه آشتی ملی واقعی و هم‌زیستی مردم عراق تکیه بر اصول مشخصی است که اشتراکات را نمایندگی می‌کند و خط قرمزی که همه بدان پایبند بمانند و این اصول همانا قانون اساسی و استناد به آن در حل مشکلات و تشخیص مشروعیت مطالبات است.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر ضرورت یافتن حد وسط‌ها برای حل مشکلات و جلب اعتماد دیگر گروه‌ها تأکید کردند و خواستار خودداری از تنش‌آفرینی و کاهش تنش‌های لفظی رسانه‌ای و جلوگیری از بازی کردن با احساسات مردم شدند.
سیدعمار حکیم تصویب قانون گارد ملی و ممنوعیت فعالیت حزب بعث در هیئت وزیران عراق را گامی در مسیر صحیح دانستند و تأکید کردند که باید همه مسائل را در کنار هم و یکباره حل کرد و هیچ کس نباید در پی رضایت کامل باشد زیرا لازمه آن نادیده گرفتن مطالبات یک گروه به سود گروه دیگر است.
ایشان به تعویق انداختن اجرای برنامه دولت را به معنای کنار گذاشتن میثاق سیاسی و توافقات تشکیل دولت دانسند و تأکید کردند که دولت و گروه‌های سیاسی در اجرای این توافق‌نامه جدی به نظر می‌آیند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از مؤسسه زندانیان سیاسی خواستند که هرچه سریع‌تر برای رفع موانع اجرای مفاد قانون زندانیان سیاسی برای زندانیان منطقه رفحاء تلاش کنند و تأکید کردند که مردم رفحاء سال‌ها در شرایط دشوار معیشتی این منطقه دوام آوردند و مجاهدت کردند و باید هرچه سریع‌تر از مزایایی که برای زندانیان سیاسی در نظر گرفته شده برخوردار شوند.
5

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 × = چهل دو