شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4951
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

سیدعمار حکیم: طیف‌های گوناگون ملت عراق همدیگر را تقویت می‌کنند

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، بار دیگر نسبت به طرح بحث تجزیه عراق هشدار داد و تأکید کرد که با تقسیم عراق خون‌های بسیاری ریخته خواهد شد و امکانات بسیاری از دست خواهد رفت در مسیر راهی که احتمال حل مشکلات طیف‌های ملت عراق در آن در حد صفر است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز دوشنبه در سخنرانی در نشست بهار فرهنگی درباره آثار منفی تجزیه عراق تأکید کرد که طیف های گوناگون ملت عراق مکمل و حامی یکدیگر هستند و همدیگر را تقویت می‌کنند و مثلا اعراب کردها را در برابر کشورهای عربی حمایت می کنند و اهل سنت در صورت تجزیه کشوری رقیب دیگر کشورهای عربی خواهند بود و دیگر نگاه کشورهای عربی به آن ها تغییر خواهد کرد.

ایشان افزود که تجزیه عراق کل منطقه را آشفته و پراکنده خواهد کرد و در آستانه تجزیه قرار خواهد داد و نزاع‌های منطقه‌ای را به نزاع‌های قومیتی و فرقه‌ای تبدیل خواهد کرد.

ایشان تأکید کرد که راه حل مشکلات اتحاد در برابر داعش است و افزود که عشایر بیشتری به جبهه جنگ با داعش پیوسته‌اند و تا روزهای آینده شاهد پیروزی‌های بیشتری در جنگ با داعش خواهیم شد و باید پس از پیروزی مشکلات داخلی را حل و به تسویه کامل برسیم.

3

برچسب ها :
دیدگاه شما


یک + = 6