شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3518
شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۵۳

سیدعمار حکیم: باید مسئله هویت در عراق حل شود

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، خواستار پیش گرفتن دیپلماسی‌ای به دور از اقدامات فردی شدند و تأکید کردند که کشور نیازمند استراتژی دیپلماتیکی است که برگرفته از نگاهی واقع‌بینانه و ملی باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز پنج‌شنبه در دیدار با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک عراق و اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس و با حضور ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه که در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق انجام شد تأکید کردند که نهال دموکراسی در عراق نوپاست و باید برای رسیدن به هویتی جامع تلاش کنیم و به نزاع هویتی در کشور پایان دهیم.

ایشان تأکید کردند که وضعیت عراق مانع از آن می شود که به محورهای قدرت منطقه ای بپیوندد و باید تعادل و توازن مهم‌ترین مأموریت دیپلماسی در کشور دانسته شود و افزودند که عراق به همه کشورها نیازمند است اما نیاز به معنای تابعیت در تصمیم‌گیری‌های سیاسی نیست.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشتند که رسانه‌های جهان همیشه بر نیمه خالی لیوان در عراق تأکید کرده‌اند و با اشاره به حملات تند رسانه‌ها به نیروهای داوطلب مردمی آنان را نتیجه اقدام قهرمانانه مرجعیت شیعه دانستند و تأکید کردند که هیچ یک از مؤلفه های مفهوم شبه‌نظامی درباره این نیروها صدق نمی‌کند و اگر این نیروها طایفه‌ای بودند فقط از مناطق هم‌مذهبان خود دفاع می‌کردند نه از سکونت‌گاه‌های دیگر فرقه‌ها.

سیدعمار حکیم بر ضرورت هم‌گامی آشتی سیاسی با اصلاحات سیاسی در شرایط تاریخی عراق تأکید کردند و افزودند که باید همیشه در نظر داشته باشیم که با چه کسی و بر سر چه چیزی و در چه چارچوبی و با چه تضمین‌هایی آشتی کنیم.

ایشان از دیپلمات‌های عراقی خواستند که با سازندگان افکار عمومی در کشورهای جهان در تماس باشند و تلاش کنند که تصویر تازه ای از عراق به رسانه‌ها و مقامات کشورهای جهان ارائه دهند.

2

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 5 = چهارده