شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4476
یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۲۲

سیدعمار حکیم: احساسات قومی برای همه محترم است به شرطی که ضامن دوستی اقوام باشد

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، بر ضرورت حفظ کرامت و آزادی و ارزش معنوی و اعتباری اصحاب رسانه در جامعه و تأمین نیازهای آنان به منظور ایجاد فرهنگ رسانه‌ای قدرتمند و توانا تأکید کردند و افزودند که اصحاب رسانه بخشی از جامعه‌اند که آزادی و کرامت و اطلاعات صحیح را برای جامعه تأمین می‌کنند.

ایشان روز شنبه در کنفرانس ملی آزادی مطبوعات که در دفتر رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد تأکید کردند که اصحاب رسانه باید حضور فعال خود در جنگ سرنوشت‌ساز عراق با تروریست‌ها را ثبت کنند و بدانند که عراق لحظه‌ای حساس را تجربه می‌کند که با گذر از آن موجودیت ملی عراق تثبیت خواهد شد و افزودند که تروریست‌ها می‌دانند که خط مقدم جنگشان رسانه است زیرا آنان بیش از این که گروهی نظامی و امنیتی باشند گروهی فکری هستند و از تأثیرگذاری جوسازی‌های رسانه‌ای اطلاع دارند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کردند که تشکیل عراق متحدی که به همه طیف‌های خود احترام گذارد ضامن اصلی حقوق ملت عراق و تأمین آینده‌ای اطمینان بخش خواهد بود و افزودند که احساسات قومی برای همه محترم است به شرطی که ضامن دوستی با دیگر قومیت‌ها باشد.

ایشان از رسانه‌های عراق خواستند که فضای مناسب برای اشتی ملی و حل مشکلات به سود میهن را ایجاد کنند و افزودند که عراق امن امانتی بر دوش اصحاب رسانه است تا از آن در برابر تروریست‌ها دفاع کنند و تأکید کردند که کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه در پی تجزیه عراق و ایجاد جنگ داخلی در کشور هستند و در این میان اصحاب رسانه مسئولیتی بزرگ بر عهده دارند.

سیدعمار حکیم هم‌چنین ابراز اطمینان کردند که عراق بر همه تهدیدها و چالش‌ها پیروز خواهد شد و باید همه به هم‌زیستی مشترک و توافق بر حداقل‌ها و پذیرش پروژه سیاسی ملی ایمان بیاورند و رسانه در این میان نقش محوری بازی می‌کند.

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 × = بیست پنج