سه شنبه ۱ خرداد ۰۳ - May 21, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2813
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

سفیر انگلستان: جنگ با داعش را باید عراقی‌ها فرماندهی کنند

سفیر انگلیس در عراق تاکید کرد در سایه ادامه حمایت‌ بین‌المللی، نیروهای عراقی باید رهبری ادامه جنگ با داعش در این کشور را برعهده داشته باشند.

سفیر انگلیس در عراق تاکید کرد در سایه ادامه حمایت‌ بین‌المللی، نیروهای عراقی باید رهبری ادامه جنگ با داعش در این کشور را برعهده داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ارشد انگلیس در بغداد بر لزوم ادامه حمایت‌های بین‌المللی از عراق در جنگ با داعش تاکید و همچنین بر رهبری نیروهای عراقی در مقابله با داعشی‌ها تاکید کرد.

«فرانک بیکر» سفیر انگلیس در عراق در مصاحبه‌ با روزنامه بحرینی «الوسط» به سوالاتی درباره ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابله با داعش و وضعیت کنونی عراق پاسخ داد.

این دیپلمات ارشد انگلیسی گفت: «داعش تحت فشاری جدی است. تعدادی از شهرهای مهم در شمال عراق توسط پیشمرگه با حمایت حملات هوایی ائتلاف آزاد شدند. نیروهای امنیتی عراق مناطقی از حومه بیجی از جمله میدان‌های نفتی مهم آن را تحت کنترل خود درآورده و داعش را از قسمتهای زیادی از استان دیاله خارج کردند».

سفیر انگلیس همچنین تاکید کرد: «جنگ با داعش در عراق باید به رهبری خود عراقی‌ها ادامه یابد و در همان زمان دولت عراق به تضمین فراگیر و متحد بودن پاسخ ادامه دهد». وی همچنین اعلام کرد که لندن ۳۰۰ تن تسلیحات به نیروهای عراقی به منطقه کردستان داده است.

«بیکر» افزود: «حملات هوایی داعش را شکست نخواهد داد. ما باید برای شکست تک تک جنبه‌های ایدئولوژی ناپسندیده آن صبور باشیم. انگلیس در نابودی داعش،‌ حمایت از دوستان مسلمانمان در انگلیس و دیگر نقاط جهان نقش ایفا خواهد کرد».

14

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ یک = 9