یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3285
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۶:۰۰

سفارت آمریکا حمله به نیروهای عراقی را تکذیب کرد

سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد بالگردهای این کشور به هیچ نیروی عراقی در شهر الرمادی در غرب عراق حمله نکرده‌اند؛ حمله‌ای که نزدیک به ۵۰ کشته بر جای گذاشت.

سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد بالگردهای این کشور به هیچ نیروی عراقی در شهر الرمادی در غرب عراق حمله نکرده‌اند؛ حمله‌ای که نزدیک به ۵۰ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت آمریکا در بغداد، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای هرگونه حمله بالگردهای این کشور به نیروهای عراقی در شهر الرمادی در استان الانبار را تکذیب کرد.

روز پنجشنبه یک افسر ارتش عراق فاش کرد که جنگنده‌های آمریکایی یکی از مقرهای ارتش در غرب عراق را که نیروهای آن مشغول مبارزه با داعش‌اند، هدف گرفتند و ده‌ها نفر را کشته و زخمی کردند.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «السومریه» عراق، سفارت آمریکا ضمن بیان این ادعا، اعلام کرد: بالگردهای آمریکایی در حمله به صفوف نیروهای امنیتی عراق در الرمادی شرکت نداشتند… در مکانی که چندین نفر کشته شده‌اند هیچ یک از نیروهای ائتلاف (ضد داعش) پروازی نداشته‌اند.

در حمله روز چهارشنبه به نیروهای عراقی در هنگ دوم ارتش عراق، دست کم ۴۵ افسر و سرباز ارتش عراق کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

سفارت آمریکا افزود: بسادگی می‌توان در این خصوص تحقیق کرد زیرا همه حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش) با موافقت نیروی امنیتی عراق انجام می‌شود.

«حنان الفتلاوی» نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون «اراده» گفته است که ائتلاف بین‌المللی با حملات کور خود سبب کشته شدن ۵۰ نیروی ارتش عراق و مجروحیت دهها نفر در الانبار شده

است.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


× یک = 8