جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳ - May 10, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1702
یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۷:۵۶

سخنان سیدعمار حکیم در جشن میلاد رسول اکرم (ع) در بغداد و ۱۳ استان عراق

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، از اظهارات برخی افراد که خواستار دخالت نیروهای زمینی امریکایی در عراق هستند به شدت انتقاد کردند و تأکید کردند که عراق نیازمند دخالت زمینی امریکا یا هر کشور خارجی نیست و از جامعه بین الملل خواستند که اگر در مبارزه با داعش جدیت دارد از دولت عراق حمایت کند.
ایشان روز شنبه در مراسم جشن میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) که در بغداد و ۱۳ استان عراق هم‌زمان برگزار شد از نیروهای مسلح عراق و داوطلبان مردمی و نیروهای پیشمرگ خواستند که به پیروزی‌های خود ادامه دهند و به داعش اجازه نفس کشیدن ندهند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در این سخنرانی از بازداشت شیخ علی السلمان در بحرین انتقاد کردند و فعالیت‌های وی را کاملاً مسالمت‌آمیز دانستند و از حکومت بحرین خواستند که با ایجاد فضای گفت‌وگو صادقانه به معتدلان فرصت و عرصه دهد و تأکید کردند که مشکل بحرین باید درون بحرین حل شود.
سیدعمار حکیم در بخش دیگری از سخنانشان حمله به ائمه مساجد در بصره توسط داعش را به شدت محکوم کردند و اظهار داشتند که داعش نمی‌داند نیروهای معتدل در این کشور بسیارند و فرصت را از داعش خواهند گرفت.
ایشان از نیروهای امنیتی خواستند که هرچه سریع‌تر با شناسایی عاملان این جنایت آنان را به سزای اعمالشان برسانند.
ایشان با اشاره به حوادث فرانسه تأکید کردند که آن‌چه در این کشور رخ داد هیچ رابطه‌ای با اسلام ندارد و این اقدام محکوم است هم‌چنان که کشیدن کاریکاتور از پیام اسلام (ص) محکوم است و افزودند که همه باید به مقدسات ادیان، چه اسلام و چه غیر آن، احترام گذارند.
سیدعمار حکیم با اشاره به تقارن میلاد مسعود رسول اکرم (ص) با میلاد امام جعفر صادق (ع) تأکید کردند که این تقارن نشانگر امتداد خط رسالت در اهل بیت است و فراخوان عزیز عراق مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالعزیز حکیم را یادآور شدند که این هفته را هفته محبت و مهرورزی اعلام کرده بودند.
1

برچسب ها :
دیدگاه شما


× هفت = 49