جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳ - May 10, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5327
سه شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۸:۴۸

سازمان ملل: ۴ میلیون عراقی آواره شده‌اند

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از وجود چهار میلیون آواره عراقی در داخل این کشور خبر داد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز دوشنبه (امروز) شمار آوارگان عراقی را ۴ میلیون نفر دانست و این آمار را وحشتناک توصیف و اعلام کرد که نیمی از این خانواده های آواره سرپناه مناسبی ندارند.

 

پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت این کمیساریا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار میلیون آواره در داخل عراق وجود دارند که سه میلیون نفر از آنها پس از ژانویه ۲۰۱۵ آواره شده‌اند و یک میلیون نفر نیز قبل از این تاریخ آواره شده بودند.

 

کمیساریای عالی سازمان ملل تاکید کرد: این ارقام وحشتناک است و متأسفانه هر روز افزایش می یابد؛ کما اینکه نیمی از خانواده‌های آواره سرپناه مناسبی ندارند، و از نیازهای اساسی دیگر نیز بی‌بهره هستند. آنها مجبور شده‌اند در ساختمانهای متروکه و نیمه کاره پناه بگیرند.

 

در بیانیه این کمیساریا آمده است: “تعداد اشخاص نیازمند کمک (در مناطق مختلف دنیا) ظرف ۱۲ ماه، چهار برابر شده است. تعداد این اشخاص در حال حاضر هشت میلیون نفر است”.

 

به نوشته پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه تأکید شده است که بزرگداشت روز جهانی آوارگان در ۲۰ ژوئن، ما را به یاد میلیونها انسانی می اندازد که مجبور شده‌اند خانه های خود را ترک کنند و خانواده هایشان پراکنده شده و خود برای یافتن امنیت و حمایت مجبور به فراری شده‌اند.

4

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ پنج = 13