پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳ - May 16, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 6750
یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۰۶

رییس پارلمان عراق با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد

سلیم الجبوری، رییس پارلمان عراق که در رأس هیأتی در ایران به سر می برد، بعد از ظهر شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

سلیم الجبوری، رییس پارلمان عراق که در رأس هیأتی در ایران به سر می برد، بعد از ظهر شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار درخصوص مسایل دوجانبه و تحولات جاری در عراق گفت وگو و تبادل نظر شد .

به گزارش شفقنا، رییس پارلمان عراق در این دیدار ضمن تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایـران در مسأله هسته ای، آن را به نفع منطقه خواند و افزود: تلاش های ایران را در جهت ایجاد ثبات در منطقه ارج می نهیم .

سلیم الجبوری با قدردانی از دولت و ملت ایران بخاطر کمک به مردم عراق در طول بحران، از جمهوری اسلامی ایران خواست همواره در کنـار عراق بـرای حل بـحران های داخلی و مبارزه با افراطی گری باشد .

در این دیـدار وزیر امور خارجه کشورمان هم صلح در عراق و حضور و مشارکت مؤثر همه گروه های عراقی در ساختن آینده این کشور را بسیار با اهمیت خواند و افزود : عراق یکی از مؤثرترین کشورهای عربی و اسلامی است که باید هر چه سریعتر نقش خود را باز یابد.

وی بـا ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات داخلی در عراق با درایت مسئولان این کشور، اظهار داشت : ما همواره در حوزه مسائیل داخلی، منطقه ای و بین المللی بویژه مبارزه علیه خشونت و افراطی گری در کنار دولت و ملت عراق خواهیم ایستاد .

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت − 3 =