دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - May 20, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4186
شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

«رجب طیب اردوغان»: بدون مداخله زمینی، حملات هوایی علیه داعش بی‌نتیجه است

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقیش در آنکارا خواستار مداخله زمینی در نبرد با داعش شد.

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقیش در آنکارا خواستار مداخله زمینی در نبرد با داعش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق که سه‌شنبه (دیروز) در راس یک هیأت عالیرتبه راهی ترکیه شده بود، امروز با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکش دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از دیدار، دو طرف در یک کنفرانس خبری مشترک حضور یافتند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این کنفرانس گفت: ما همواره تاکید کرده‌ایم که از مردم عراق حمایت می‌کنیم و تاکنون ۳۰۰ هزار آواره عراقی را پناه داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه، بیرون راندن داعش از تکریت یک پیروزی حقیقی برای عراق به شمار می‌رود، گفت: عملیات هوایی بدون دخالت زمینی نمی‌تواند به نبرد با داعش پایان دهد.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که ترکیه می‌خواهد از عراق گاز طبیعی وارد کند.

وی داعش را یک ویروس دانست و گفت که برخی تلاش دارند از این ویروس برای تحقق اهداف و دستیابی به منافعشان استفاده کنند. من بارها سوال کرده‌ام که داعش از کجا اسلحه تهیه می‌کند.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود در باره مواضع واشنگتن در قبال کشتار ارامنه گفت: «نمی‌خواهم اوباما از کلمه «نسل‌کشی» استفاده کند و انتظار چنین کاری را هم ندارم».

فواد معصوم نیز اظهار داشت که عراق و ترکیه روابط عمیقی بر اساس اصول و منافع مشترک دارند. ترکیه کشور مهمی است و ما برای همکاری با آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: جهان با شیوه جدیدی از عملیاتهای تروریستی مواجه است و با آقای اردوغان در این باره که تروریسم میکروبی مسری است، موافقم . برخی باندهای تروریستی داعش در سکوت در حال فعالیت در کشورهای عربی و غربی هستند.

3

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 − = پنج