جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - April 26, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14992
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۶:۴۰

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: همه نیروهای ملی تاریخ خود را بازبینی کنند

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر مخالفت با سیاست های سلطه طلبانه و بار دیگر بر لزوم مخالفت قاطع با تحریم های امریکا بر ایران تأکید کرد

دکتر همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از همه نیروهای ملی خواست که همه ابعاد تاریخ فکری و سیاسی و تشکیلاتی خود را بازبینی کنند.

او در جشن ۳۷مین سالروز تأسیس مجلس اعلای اسلامی عراق که با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس و بسیاری از دیگر سران سیاسی عراق در بغداد برگزار شد با اشاره به تاریخ فعالیت های جهادی و رهبران دینی این تشکل پرسابقه سیاسی و در رأس آنها آیت الله عظمی شهید سیدمحمدباقر حکیم پرداخت و نقش آنان در ترسیم عزیمتگاه های سیاسی و فکری و برنامه ای مجلس اعلی و نیز یکپارچه سازی گروه های مبارز علیه رژیم بعث را تبیین کرد.

حمودی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند تشکیل دولت جدید عراق پنج اولویت برای موفقیت دولت جدید تعیین کرد که اولین آنها تعیین سازوکارهای مشخص برای مبارزه با فساد، همچنین تعیین سازوکارهای مشخص توزیع مناصب و تلاش جدی برای حفظ دستاوردهای ملی و اهمیت دادن به جوانان و تأمین فرصت های شغلی برای آنان و نیز حمایت از زنان و تأمین امکان مشارکت آنان در عرصه های علم و عمل بود.

او تأکید کرد که عراق باید نقشی محوری در امنیت و ثبات منطقه و همکاری کشورها داشته باشد و تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای موشک باران خاک عراق را به شدت محکوم کرد و تأکید کرد که ملت عراق توانایی دفاع از خاک خود را دارد و در کنار برادران فلسطینی خود می ایستد و همواره درپی برقراری رابطه ای متعادل با کشورهای منطقه و جهان بوده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر مخالفت با سیاست های سلطه طلبانه و بار دیگر بر لزوم مخالفت قاطع با تحریم های امریکا بر ایران تأکید کرد و خواستار حل مشکلات بین المللی از راه مذاکره و تفاهم شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 9 = هجده