سه شنبه ۱ خرداد ۰۳ - May 21, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2983
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۴۳

دیده بان حقوق بشر کردستان را به اخراج اعراب از خانه‌هایش متهم کرد

دیده بان حقوق بشر، نیروهای پیشمرگ را به اخراج اعراب سنی از روستاهای استان نینوی و ساکن کردن کُردها در خانه های اعراب متهم کرد.

دیده بان حقوق بشر، نیروهای پیشمرگ را به اخراج اعراب سنی از روستاهای استان نینوی و ساکن کردن کُردها در خانه های اعراب متهم کرد.

دیده بان حقوق بشر با انتشار یک گزارش طولانی هشدار داد نیروهای پیشمرگ پس از بازپس گیری مناطقی از استان نینوی از ستیزه جویان داعش، از بازگشت اعراب ساکن این مناطق به خانه های خود جلوگیری کرده و منازل آنها را در اختیار کُردها قرار می دهند.

برخی ساکنان اعراب در روستاهای استان نینوی ادعا کرده اند هنگام بازگشت آنها به روستاهای خود پس از آزادسازی این روستاها از سوی نیروهای پیشمرگ، از آنها سوال می شود که کُرد هستند یا عرب؛اگر کرد باشند مانعی برای بازگشت آنها نیست اما اگر عرب باشند، اجازه بازگشت به روستاهای خود را ندارند.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود ادعا کرده است نیروهای پیشمرگ فقط به کُردها اجاره بازگشت به مناطق آزاد شده را می دهند و اعراب سنی را در مناطق امنیتی نگاه می دارند.

در بخشی از این گزارش آمده است:« یکی از کردها گفت دیگر عربی باقی نمانده است همه آنها فرار کرده اند. یک کرد دیگر می گوید نیروهای پیشمرگ به من گفتند در این خانه عرب ساکن شو.»

دیده بان حقوق بشر در ماه ژانویه ۲۰۱۵ به کُردها در باره این سیاست آنها هشدار داده بودند. این سازمان گفته است نیروهای پیشمرگ تاحدودی این محدودیتها را بر داشته اند اما در برخی مناطق این سیاستها هنوز اعمال می شود.

13

برچسب ها :
دیدگاه شما


شش × 6 =