سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13885
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۵:۲۵

دیدار مسعود بارزانی و ایاد علاوی درباره معادلات سیاسی جدید

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در دیدار با رئیس ائتلاف "الوطنیه" به بررسی مرحله بعد از انتخابات، معادلات سیاسی جدید و روابط میان اربیل و بغداد در آینده پرداخت.

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در دیدار با رئیس ائتلاف “الوطنیه” به بررسی مرحله بعد از انتخابات، معادلات سیاسی جدید و روابط میان اربیل و بغداد در آینده پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در صلاح‌الدین از ایاد علاوی، رئیس ائتلاف “الوطنیه” استقبال کرد و طی این دیدار دو طرف به بررسی اوضاع سیاسی و نتایج انتخابات پارلمانی عراق پرداختند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: بارزانی و علاوی در جریان این دیدار به بررسی مرحله بعد از انتخابات، معادلات سیاسی جدید و روابط میان بغداد و اربیل در آینده پرداختند.

مسعود بارزانی پیشتر در پیامی به مناسبت اعلام نتایج انتخابات روز شنبه تاکید کرده بود که انتخابات پارلمان عراق اوضاع جدیدی را ایجاد کرد.

وی نسبت به بازنگری روابط میان اربیل و بغداد به دور از هرگونه تعصب به دلیل مشکلات سابق، تصمیم برگزاری همه‌پرسی و عدم پایبندی بغداد به قوانین اساسی ابراز امیدواری کرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 2 = ده