پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳ - May 9, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2965
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۳۴

دیدار سیدعمار حکیم با هیئتی از نیروهای سیاسی اهل سنت به ریاست سلیم الجبوری

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در دیدار با هیئتی از ائتلاف نیروهای ملی، ائتلاف فراکسیون های سیاسی اهل سنت در مجلس عراق، به ریاست سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، روند سیاسی کشور را بررسی کردند.

در حاشیه این دیدار ایشان محور اصلی آن را بررسی تحولات سیاسی کشور و روند مبارزه با داعش و گسترش جبهه جنگ و نیز روند اجرای برنامه دولت و مطالبات طیف‌های گوناگون ملت عراق در چارچوب قانون اساسی و تعهدات سیاسی اعلام کردند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزودند که اعضای این هیئت بر حمایت کامل خود از روند سیاسی عراق تأکید کردند و خواستار تشکیل تیمی منسجم برای حل مشکلات کشور و رسیدگی به مشکلات آوارگان و تضمین بازگشتشان به سکونت‌گاه‌های اصلی‌شان شدند.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق نیز تأکید کرد که این دیدار به سبب ایمان اعضای این هیئت به حکمت و درایت سیدعمار حکیم و مجلس اعلای اسلامی عراق انجام شد و افزود که نیروهای سیاسی اهل سنت با جدیت در پی تشکیل دولتی منسجم و شهروندمدار است که به حقوق انسان‌ها احترام گذارد و مشارکت در قدرت را مبنای عمل خود قرار دهد.

الجبوری نسبت به روند تحولات امنیتی کشور و آزادسازی زمین‌های عراق ابراز خوشحالی کرد و افزود که نسبت به برخی حوادث امنیتی نگرانی‌هایی هست که با تشکیل کمیته‌های حقیقت‌یاب این مسئله حل و نگرانی‌ها برطرف و با کسانی که بخواهند امنیت کشور را بر هم زنند برخورد خواهد شد.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ شش = 8