دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - April 29, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 1584
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۹:۴۹

دیدار سیدعمار حکیم با دبیر شورای عالی امنیت ملی

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با سیدعمار حکیم خواستار ثبت و تدوین واقعیت‌ها درباره جنایات گروه تروریستی داعش شد و تأکید کرد که اتحاد نیروهای شیعه و سنی در صحنه سیاسی دست‌آوردی بزرگ برای نیروهای ملی عراق است.
در این دیدار که روز یکشنبه در شورای عالی امنیت ملی در تهران انجام شد شمخانی همچنین پیروزی‌های اخیر ارتش عراق و داوطلبان مردمی در جنگ با تروریست و آزادسازی مناطق تحت کنترل داعش را شایسته تقدیر دانست.
شمخانی اتحاد عراق را از مهم‌ترین عوامل پیروزی این کشور در برابر گروه های تکفیری دانست و نقش مرجعیت و پیمان ملی در تحقق ثبات سیاسی را بسیار مهم خواند و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به حمایت کامل از دولت عراق در نابود کردن ریشه‌های فتنه تروریسم ادامه خواهد داد.
سیدعمار حکیم نیز در این دیدار تأکید کرد که سیاست اختلاف‌افکنی میان گروه‌های عراقی که در دوره حضور نیروهای خارجی در عراق آغاز شد اکنون نتایج خود را نشان می‌دهد و باعث فتنه داعش شده و به ضرر کسانی تمام شده که به آن دامن می‌زدند.
ایشان اظهار داشتند که با توجه به روند رو به رشد پیروزی‌های ملت عراق در نابود کردن تروریست‌ها افزایش روابط اقتصادی دو کشور برای تأمین رفاه و بازسازی مناطق جنگی ضرورت تام دارد.
2

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت × 9 =