جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - April 26, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 15965
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۵:۵۴

درخواست از دولت عراق برای بررسی پرونده زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش به عربستان

«حجی کندور الشیخ»، نماینده سابق ایزدی‌ها در پارلمان عراق از دولت و وزارت امور خارجه این کشور خواست تا برای تعیین سرنوشت زنان ایزدی که توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده اند، سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش میدل ایست نیوز «حجی کندور الشیخ»، نماینده سابق ایزدی‌ها در پارلمان عراق امروز شنبه از دولت و وزارت امور خارجه این کشور خواست تا برای تعیین سرنوشت زنان ایزدی که توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده اند، سریعا اقدامات لازم را انجام دهند. وی همچنین تاکید کرد که زنان ربوده شده ایزدی به عربستان و برخی از کشورهای حاشیه خلیج منتقل شده اند.

الشیخ در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «در نیمه ماه میلادی کنونی، شاهد گشوده شدن پرونده قبرستان‌های دسته جمعی ایزدی‌ها در کوه های سنجار پس از توافق با اقلیم کردستان، خواهیم بود.»

وی افزود: «دولت و وزارت امور خارجه عراق باید هر چه سریع‌تر برای تعیین سرنوشت زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش به ویژه پس از پایان حضور نظامی این گروه تروریستی در عراق و سوریه، تلاش کنند.»

الشیخ در پایان گفت: «اطلاعاتی درمورد خرید و فروش و انتقال زنان ایزدی به عربستان و کشورهای حاشیه خلیج پس از بازگشت عناصر این گروه تروریستی به کشورهایشان، در دست است.»

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه − 3 =