پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳ - May 9, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 699
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۸:۱۲

داعش نیمی از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است

داعش نیمی از مناطق تحت اشغال خود را در عراق از دست داده است و به گفته ناظران آزادی بقیه مناطق به زمان کمتری نیاز دارد.

داعش نیمی از مناطق تحت اشغال خود را در عراق از دست داده است و به گفته ناظران آزادی بقیه مناطق به زمان کمتری نیاز دارد.

به گزارش شفقنا، به نقل از واحد مرکزی خبر، عقب نشینی های عناصر داعش در مقابل پیشروی های ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی ادامه دارد و درگیری ها هم اکنون فقط در پنج استان از شانزده استان این کشور ادامه دارد.

محمد نسر خبرنگار این شبکه در گزارشی تصویری به بررسی پراکندگی درگیری ها در مناطق مختلف عراق پرداخت و گفت: با پیروزی هایی که ارتش عراق در جبهه های مختلف به دست آورده است، داعش اکنون فقط نیمی از مناطقی را که پس از دهم ژوئن امسال اشغال کرد، در اختیار دارد.

وی در ادامه به بررسی پیروزی ها و دستاوردهای ارتش عراق در درگیری با عناصر داعش پرداخت و گفت: نیروهای امنیتی در استان صلاح الدین عناصر داعش را از مناطق تابعه بلد، سامراء و ناحیه ضلوعیه در جنوب تکریت عقب راندند. در استان کرکوک نیز عناصر داعش در مناطق مرزی نزدیک به استان صلاح الدین و بخصوص در مناطق الحویجه و الدبس تا داقوق مستقر هستند. در استان دیاله نیز فقط بخش هایی از شمال شرق استان تحت تصرف عناصر داعش قرار دارد و این استان به زودی از آنها پاکسازی خواهد شد. استان الانبار درگیری های سرنوشت سازی را با داعش شاهد است و به گفته منابع محلی عناصر داعش مناطقی از الرمادی، کل فلوجه و برخی روستاها را تحت تصرف خود دارند. مناطق الرزازه، الآبار، المجر، الحدیثه و بروانه در این استان آزاد شده اند.

در ادامه گزارش آمده است: استان نینوا از دهم ژوئن گذشته تحت سیطره داعش در آمد و به گفته منابع امنیتی و محلی، عناصر این گروه هم اکنون در موصل، تلعفر و سنجار و ربیعه در نزدیک مرزهای سوریه مستقر هستند. با توجه به این که داعش نیمی از مناطق تحت اشغال خود را از دست داده است، منابع نظامی پیش بینی می کنند آزادی بقیه مناطق از دست این گروه به زمان اندکی نیاز داشته باشد.

6

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 1 = سه