یکشنبه ۹ اردیبهشت ۰۳ - April 28, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 470
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۸:۳۲

خطیب جمعه ی نجف خطاب به کشورهای منطقه : عراق تنها هدف داعش نخواهد بود

خطیب جمعه ی نجف- سید صدرالدین قبانجی- شکستن محاصره ی پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین را پیروزی استراتژیک دانست و تاکید کرد: آمادگی زیادی برای پاکسازی شهر تکریت و استان نینوا از لوث وجود گروه های تروریستی وجود دارد.

خطیب جمعه ی نجف- سید صدرالدین قبانجی- شکستن محاصره ی پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین را پیروزی استراتژیک دانست و تاکید کرد: آمادگی زیادی برای پاکسازی شهر تکریت و استان نینوا از لوث وجود گروه های تروریستی وجود دارد.
به گزارش شفقنا به نقل ازفرات نیوز؛ قبانجی که خطبه های نماز جمعه ی نجف را در حسینیه فاطمیه الکبری ایراد می کرد گفت: ضروری است حق و حقوق نیروهای مردمی به طور کامل پرداخت شود. نیروهای مردمی و ارتش پیروزی های شیرین و مبارکی را به دست آوردند و ما به فضل خدا شاهد پیروزی های بیشتر آنان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و مورد حمایت بیگانگان خواهیم بود.
وی افزود: دیروز در آمرلی و جرف النصر پیروز شدیم و امروز در بیجی! شکستن محاصره ی بیجی یک پیروزی استراتژیک بود و به نیروهای عراقی امید و انگیزه ی بسیاری داد تا دشمن تروریست را از خاک عراق بیرون برانند.

قبانجی با تاکید بر پرداخت حقوق نیروهای مردمی گفت: بسیاری از این افراد چهار ماه تمام است که هیچ حقوقی دریافت نکرده اند در حالی که بدون ذره ای تردید و عقب نشینی در برابر دشمن جنگیده و ایستادگی نموده اند.
وی اشاره کرد: مردم عراق، با وجود ارتش و نیروهای مردمی، راضی به حضور نیروهای بیگانه در عراق نیستند چرا که این مساله(حضور نیروهای خارجی) خاطرات تلخ روزهای اشغال عراق را به خاطر ما می آورد.

خطیب جمعه ی نجف با محکوم کردن اقدام دولت امارات مبنی بر گنجاندن نیروهای مجاهد مردمی عراق در مبارزه با داعش در لیست گروه های تروریستی گفت: دولت امارات نیروهای مردمی عراق را به شبه نظامیان توصیف کرده و از قرار دادن داعش در لیست سازمان های تروریستی اجتناب نموده است. این ننگ از تاریخ امارات پاک نخواهد شد و این کشور را حامی داعش معرفی خواهد نمود.
قبانجی با استقبال از نزدیکی عراق و ترکیه پس از سفر نخست وزیر ترکیه- احمد داود اوغلو- به بغداد تاکید کرد: ضروری است تمامی کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم به ویژه داعش، با یکدیگر همبستگی داشته باشند چرا که عراق، تنها هدف داعش نخواهد بود!

وی اشاره کرد: سفر نخست وزیر ترکیه به عراق موجب پیشرفت های خوبی در روابط بین دو کشور از جمله در زمینه های امنیتی و اقتصادی گردید. عراق کشوری صلح جوست و با سیاستی معتدل می تواند روابط با کشورهای همجوار را بازسازی کند.
محور پایانی سخنان قبانجی را همچون قبل، مسائل بین المللی تشکیل می داد؛ وی با اشاره به انتخابات پیش روی بحرین گفت: هفته ی آینده انتخاباتی از پیش برنامه ریزی شده در بحرین برگزار می شود. ملت بحرین به طور گسترده این انتخابات را تحریم کرده اند، ما نیز سیاست آشکار حذفی و سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در برخورد با مردم خود را محکوم می نماییم.

7

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 + یک =