یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4238
یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۲۲

حیدر العبادی: سلاح در انحصار دولت است

نخست‌وزیر عراق با اعلام این مسئله که آوارگی ساکنان استان «الانبار» هیچ توجیهی ندارد گفت که پایان کار داعش در عراق نزدیک است.

نخست‌وزیر عراق با اعلام این مسئله که آوارگی ساکنان استان «الانبار» هیچ توجیهی ندارد گفت که پایان کار داعش در عراق نزدیک است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که زمان اخراج داعش از عراق نزدیک است و این امر کاملا ملموس است.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه نیوز»، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که سلاح در دست دولت است و در عراق شبه نظامی وجود ندارد.

عبادی در ادامه از ساکنان بغداد، الحلة، الناصریه و استانهایی که به آوارگان «الانبار»، پناه داده‌اند، تقدیر کرد و از ساکنان الانبار به دلیل صبر و تحملشان تشکر کرد.

وی که در مراسم سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر حکیم (ره) و روز شهید عراقی سخنرانی می کرد گفت: آوارگی اهالی الانبار به دلیل انتشار شایعه‌های غیرواقعی روی داد و این امر قابل توجیه نیست.

به نوشته پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی تأکید کرد: مشارکت ملی یک حق است و نه هدیه و یا لطف؛ و هیچ کس در فرایند سیاسی به حاشیه رانده نشده است.
العبادی روابط بین دولت و مجلس عراق را خوب ارزیابی کرد و گفت: با وحدت کلمه می توانیم با کمترین زیانها، چالشها را پشت سر بگذاریم.
العبادی تأکید کرد: داعش هیچ کس را در عراق مورد استثنا قرار نمی دهد؛ افراد این گروه عراقی نیستند و اکثر عناصر آن از بیگانگان هستند.
وی ادامه داد: بین اهل سنت کسی نیست که داعش را تأیید کند، و هر ازگاهی فهرست‌هایی به دست من از مردم می رسد که می خواهند برای نبرد با داعش، داوطلبانه به نیروهای عراقی بپیوندند.
نخست وزیر عراق گفت: سلاح در انحصار دولت است و دولت برای این امر تلاش می کند، و هیچ طرفی مخالف این موضوع نیست.
العبادی خاطرنشان کرد: بسیج مردمی (الحشد الشعبی) دارای مأموریتی قانونی و اجرایی است، زیرا بسیج مردمی وابسته به دولت است و با تصمیم شورای وزیران تشکیل شد.
العبادی از ادعاها و جنجالهای به راه افتاده درباره وجود باندهای مسلح در عراق، ابراز نارضایتی کرد.
نخست وزیر عراق در ادامه گفت: این ادعاها درست نیست و ما باندهای مسلح را تهدید می دانیم زیرا باندهای مسلح در خارج از چارچوب قانون و دولت، سلاح به دست گرفته‌اند و ما آنان را در هر منطقه‌ای تحت تعقیب قرار می‌دهیم و بسیاری از آنان نیز در زندان هستند.
العبادی همچنین گفت که بسیج مردمی از همه طیفهای مردم عراق تشکیل شده است و نباید با اختلافات سیاسی، به داعش کمک کرد.

7

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 + سه =