شنبه ۸ اردیبهشت ۰۳ - April 27, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14688
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۶:۱۳

حضور هیات همبستگی مجلس اعلا در سفارت ایران در عراق

مجلس اعلای اسلامی عراق هیاتی را به سفارت ایران در بغداد فرستاد که اعضای این هیات، همبستگی خود با ایران پس از حوادث کنسولگری ایران در بصره را ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، مجلس اعلای اسلامی عراق هیاتی را ریاست حامد الخضری به سفارت ایران در عراق اعزام کرد که حامل پیامی از سوی همام حمودی رئیس مجلس اعلا در محکومیت شدید حمله به کنسولگری ایران در بصره بود.

الخضری رئیس این هیات در دیدار با ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق گفت: آتش زدن کنسولگری ایران در بصره گزندی به روابط تاریخی دو ملت عراق و ایران و وحدت دو همسایه وارد نمی کند.

اعضای این هیات که از اساتید، شیوخ عشایر و زنان بودند اقدام اغتشاشگران علیه کنسولگری ایران در بصره را به شدت محکوم کردند.

از سوی دیگر ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق ضمن تمجید از سفر این هیات و همبستگی آن با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دوستی زیاد ما به عراقی ها به ویژه بصری ها ما را به ادامه تلاش برای فراهم آوردن آنچه می توانیم به آنها از طریق شرکت های برق، آب و خدمات ارائه کنیم، سوق می دهد.

وی ضمن تاکید بر خط مشی واحد ایران و عراق ضد رژیم سابق و داعش بیان کرد: دست های پلید خارجی به دنبال برهم زدن این روابط استوار است که هرگز راه به جایی نخواهند برد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


6 × = چهل هشت