جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1027
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۷:۴۲

حضور آیت‌الله عظمی حکیم در میان زایران پیاده اربعین حسینی

آیت الله عظمی سیدمحمدسعید حکیم، از مراجع معظم تقلید شیعه در نجف اشرف، با حضور در میان زیران پیاده سالار شهیدان تأکید کردند که چنین هم‌بستگی‌ای میان پیروان یک فرقه مذهبی در جهان کم‌نظیر است.

آیت الله عظمی سیدمحمدسعید حکیم، از مراجع معظم تقلید شیعه در نجف اشرف، با حضور در میان زیران پیاده سالار شهیدان تأکید کردند که چنین هم‌بستگی‌ای میان پیروان یک فرقه مذهبی در جهان کم‌نظیر است و افزودند که عقیده مشترک و تأیید الاهی عامل اصلی زنده ماندن این مراسم و اقبال روزافزون به آن است.
معظم‌له در گفت‌وگو با خبرنگار الفرات نیوز تأکید کردند که به خود حق تشکر از زایران را نمی‌دهند چون این زایران یک وظیفه عقیدتی خود را انجام می‌دهند و افزودند که «به خود حق می‌دهم که به این موضع که مایه هم‌بستگی بیشتر آنان با یکدیگر و تثبیت بیش از پیش عقاید در آنان می‌شوند مؤمنان افتخار کنم».
ایشان افزودند که این تربیت اهل بیت (ع) است که باعث شده که شیعیانشان به هم پیوسته باشند و جامعه‌ای بزرگ را تشکیل دهند که در آن همه از پیر و جوان و بزرگ و کوچک و فقیر و غنی در مسیر هدف اعلا و خدمت اهل بیت کمر همت بندند.
حضرت آیت‌الله عظمی حکیم تأکید کردند که چنین هم‌بستگی‌ای و چنین شعایر و آدابی با مشارکتی به این سطح و حجم در جهان کم‌نظیر است و دو چیز است که می‌تواند انسان‌ها را به چنین چیزی وادارد، یکی عقیده و دیگر تأیید الاهی‌ای که این عقیده از آن برخوردار است.
ایشان به مؤمنان یادآور شدند که از این مراسم برای یادآوری اصول و ثوابت عقیدتی و اخلاقی خود که در قرآن کریم و آموزه های رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) آمده استفاده کنند و آن‌ را بهترین بهانه برای دوستی و هم‌بستگی و هم‌پیمانی بدانند و یار و یاور یکدیگر باشند و کاری کنند که این هم‌بستگی در طول سال ادامه یابد و منحصر به این چند روز نباشد و یادآوری کردند که اهل بیت (ع) به ما آموخته‌اند که در همه مراحل زندگی و در همه مواضع در خانه و بازار و کوچه متخلق به اخلاق و راستگویی و امانتداری و وفای به عهد و برخورد نیک باشیم و فراموش نکنیم که امام (ع) در تعبیری فرمود «اگر یک یهودی با او هم‌نشین تو حسن هم‌نشینی را فراموش مکن».
معظم له فرمایش امامان معصوم را یادآور شدند که فرموده بودند مایه افتخار ما باشید نه موجب سرافکندگی برای ما.

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 + نُه =