چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳ - May 1, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2846
یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۰۱

جماعت علمای اهل سنت عراق خطاب به اهل تسنن عراق و کشورهای عربی: برای مبارزه با داعش یکپارچه شوید

جماعت علمای اهل سنت عراق از اهل تسنن عراق در مناطق سنی نشین غربی و مرکزی این کشور و دیگر کشورهای عربی خواست تا برای مبارزه با داعش یکپارچه شوند.

جماعت علمای اهل سنت عراق از اهل تسنن عراق در مناطق سنی نشین غربی و مرکزی این کشور و دیگر کشورهای عربی خواست تا برای مبارزه با داعش یکپارچه شوند.
به گزارش شفقنا از سومریه نیوز، جماعت اهل تسنن عراق با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت کشتار افراد بی گناه در منطقه البغدادی، حکومت مرکزی را به صرف تلاش های بیشتر به منظور نجات اهالی این منطقه از دست داعش و کمک رسانی غذایی به آنها دعوت کرد.
این جماعت در بیانیه خود ادامه داد: حقیقت این گروهک تروریستی و جنایت های وحشیانه و فجیع آنها آشکار شده است و آنها خون سنی ها را در مناطق سنی نشین همانند مناطق شیعیان، مسیحیان و ایزدی ها مباح می شمارند و هیچ فرقی بین مسلمان و غیرمسلمان قائل نمی شوند.
این گروه اهل سنت عراق در بیانیه خود افزود: ضعف فرزندان مناطق سنی نشین، پراکندگی آنها و به بازی گرفتن آنها توسط سیاستمداران، اشتهای این گروه وحشی را برای کشتار آنها باز کرده است و اعدام های دسته جمعی اهالی ما در البغدادی جز نتیجه طبیعی رویگردانی ما از حمل سلاح و دفاع از مناطق و شرفمان نیست؛ شرفی که برخی از همپیمانان با داعش تلاش می کنند تا ان را برای آن مزدوران  به یغما ببرند.
جماعت اهل سنت عراق همچنین در این بیانیه از حکومت مرکزی خواسته است تا قبل از از دست رفتن فرصت و قبل از اینکه داعش جنایات هولناک بیشتری مرتکب شود، به فریاد ساکنان مناطق سنی نشین تحت تصرف  داعش برسند.
در این بیانیه تاکید شده است: ما اهالی خود در مناطق غربی و مرکزی کشور را دعوت می کنیم تا برای مبارزه با داعش به هدف دفاع از شرف و نفس و مال یکپارچه شوند.
جماعت اهل سنت عراق در انتهای بیانیه خود ضمن ابراز همدردی با قربانیان کشتار افراد بی گناه در منطقه البغدادی، از ارتکاب جنایات بیشتر و فجیعتر از سوی این گروه تروریتسی به شدت ابراز نگرانی کرده و آورده است: “به جهاد و دفاع از دیار و عزت و کرامت خود بشتابید”.

7

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ هشت = 14