شنبه ۸ اردیبهشت ۰۳ - April 27, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14668
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۱۴

جدیدترین موضع گیری آیت الله عظمی سیستانی درباره پست نخست وزیری عراق

یک منبع نزدیک به مرجعیت دینی عراق به برخی موضع گیری ها درباره اینکه مرجعیت با تصدی پست نخست وزیری از سوی برخی نامزدهای مطرح شده مخالف است، واکنش نشان داد.

یک منبع نزدیک به مرجعیت دینی عراق به برخی موضع گیری ها درباره اینکه مرجعیت با تصدی پست نخست وزیری از سوی برخی نامزدهای مطرح شده مخالف است، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، یک منبع نزدیک به مرجعیت دینی عراق به موضع گیری برخی نمایندگان درباره اینکه مرجعیت برخی سیاستمداران را مشخص کرده و با انتخاب آنها برای تصدی پست نخست وزیری عراق مخالفت کرده است، واکنش نشان داد.

این منبع بیان کرد: آنچه برخی نمایندگان در رسانه ها اعلام کرده اند که مرجعیت برخی سیاستمداران را مشخص کرده و با انتخاب آنها برای تصدی پست نخست وزیری مخالفت کرده ، نادرست است. موضع نامزدی برای پست نخست وزیری عراق از اختیارات فراکسیون بزرگ به موجب قانون اساسی است و دیگران نمی توانند با آن مخالفت کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: تعبیر به مخالفت از سوی مرجعیت دینی صادر نشده و ایشان نام افراد مشخصی از هیچ طرفی را ذکر نکرده است اما به همه طرفهایی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با ایشان در ارتباط بوده اند اعلام کرده اند که نخست وزیری آتی اگر از میان سیاستمدارانی که طی سالهای گذشته در قدرت بوده اند را تایید نمی کند و هیچ تفاوتی میان شخصیت های مستقل یا وابسته به احزاب وجود ندارد زیرا بیشتر ملت امیدی ندارند که این افراد بتوانند اوضاع کشور را بهبود بخشند و با فساد مبارزه کنند.

منبع مذکور تاکید کرد: مرجعیت خواستار چهره جدید که دارای کفایت، شجاع، دور اندیش و متعهد به ویژگی هایی که در خطبه های نماز جمعه کربلا در در ۱۳ ذی القعده برابر با ۲۷ جولای گذشته بیان شد، است؛ تا امکان ارتباط و توصیه ها به او درباره آنچه به منافع کشور مربوط می شود، وجود داشته باشد در غیر این صورت مرجعیت به تحریم مقامات دولتی ادامه خواهند داد. مرجعیت ندای محرومان می ماند و از حقوق آنها حمایت می کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× نُه = 72