یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3113
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۷

توصیه های مهم نماینده حضرت آیت‌الله عظمی سیستانی به اقشار مختلف مردم و مبارزان با داعش

نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی تاکید کرد: تمامی اقشار و طیف های مردمی عراق باید برای طرد عناصر بیگانه از خاک کشور متحد شوند و دولت نیز باید عشایر وطن دوست و غیور انبار را برای استمرار ایستادگی در برابر حملات تروریست های داعش تسلیح نماید.
به گزارش شفقنا به نقل ازفرات نیوز؛ شیخ مهدی کربلایی که خطبه های نماز جمعه کربلای معلا را در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد، گفت: پی در پی اخبار مربوط به پیروزی های مکرر نیروهای مسلحِ قهرمان و مردمی و عشایر در آزادسازی مناطق بیشتری از استان صلاح الدین از لوث وجود تروریست های داعشی به گوش می رسد. ما باز هم مراتب قدردانی و ستایش خود را از اقدامات قهرمانانه وفداکارانه رزمندگان عراقی اعلام می داریم و از خداوند متعال برای شهدای صالحمان رحمت واسعه و علو درجه را تقاضا می کنیم.

خطیب جمعه کربلا ادامه داد: یک بار دیگر تاکید می کنیم که اهالی مناطق اشغال شده می توانند نقشی پررنگ و بزرگ در آزادسازی سرزمین خود از چنگال داعش داشته باشند.

وی افزود: پیگیری رخدادهای میدانی در جبهه های جنگ اقتضا می کند که یکبار دیگر رهنمودهای مرجعیت عایقدر دینی-حضرت آیت الله سیستانی- را به رزمندگان عراقی یاد آور شویم. یکی از این رهنمودها تنظیم و هماهنگی صفوف در خط مقدم و پرهیز از هرگونه ناهماهنگی و خطر کردن بی مورد در ورود به مناطق اشغال شده بدون پشتیبانی و طرح حرفه ایست، چرا که دشمن بی صبرانه منتظر این اقدام است تا به شما خسارت وارد کند. دوم برخورد با صلابت با دشمن است، هر کجا که دشمن را یافتید با اقتدار کامل باآنها برخورد نمایید چرا که شما نسبت به حق بر آنها اولی تر هستید. هرگز تا جای پای خود را محکم نکرده اید گام بعدی را برندارید و بدون فراهم کردن تجهیزات و تدارک لازم، در حمله بعدی شتاب نکنید. باید طی مشورت و هم اندیشی طرح هایی دقیق و محکم ایجاد کنید تا به موفقت آمیزترین راه ها برای آزادسازی مناطق با کمترین خسارت جانی و مالی ممکن دست پیدا کنید.

کربلایی از نیروهای مردمی و ارتش عراق خواست تا در مصیبت هایی همچون شهادت دوستان و نزدیکان در جبهه جنگ خویشتنداری پیشه کنند و اسیر احساسات و عواطف نشوند به ویژه در مورد خانواده هایی که دشمن، در دل آنها نسبت به رزمندگان سوء ظن ایجاد کرده است. وی به نیروهای عراقی سفارش کرد که مراقب نحوه برخورد با پیران و کودکان و زنان باشید و از آنان حمایت کنید. در صورت نیاز از آب و غذای خود برای اطعام آنان استفاده کنید تا از دشمن فرصت کاشت بذر کینه نسبت به خود در دل مردم را بگیرید و اصالت و شرافت خود را اثبات کنید.

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه گفت: بسیاری از عشایر انبار- که موضعی وطن دوستان و مسئولانه را اتخاذ نمودند و در برابر داعش ایستادند- از کمبود سلاح و تجهیزات لازم و همچنین نبود آب و غذای مناسب برای خانواده هایشان شکایت دارند. اینها افرادی هستند که در معرض فریب دشمن قرار دارند تا موضع خود را تغییر دهند. اگرچه همه می دانیم که امکانات دولت پاسخگوی برآورده کردن تمامی نیاز آنها نیست اما می توان به اندازه ی توان به انها کمک کرد و سلاح و مهمات رساند تا به ایستادگی و ثبات قدمشان در برابر تروریست ها ادامه دهند و به خانواده هایشان مواد غذایی برسانند.

وی به اقدام اخیر داعش مبنی بر نابودی بسیاری از مجموعه های تاریخی و ارزشمند موزه موصل اشاره کرد و گفت: این اقدام بار دیگر میزان توحش داعش و دشمنی این گروه ترویستی با ملت عظیم عراق را نشان داد. داعش نه تنها با وضعیت حال حاضر مردم عراق دشمن است بلکه با تاریخ و تمدن نمونه ی آن نیز سر عناد دارد.

کربلایی تصریح کرد: هر روزی که می گذرد جهانیان میزان نیاز به وحدت و همبستگی جهت مواجهه با این سازمان متوحش – که انسان و حیوان و جمادات از شر آن آسایش ندارند- را بیشتر احساس می کنند. این مساله ضرورت وحدت تمامی طیف های مردم عراق برای بیرون راندن عناصر بیگانه از خاک عراق را نیز نشان می دهد.

محور پایانی سخنان کربلایی را اهتمام به وضعیت آوارگان جنگی تشکیل می داد. وی در این زمینه گفت: با استمرار درد و رنج آوراگان و عدم انجام اقدامی مناسب و درخور توسط سازمان های حکومتی برای آنان- چه به دلیل کمبود امکانات یا بی توجهی- ما از هموطنان خیر و دارا می خواهیم تا تمام تلاش خود را برای برطرف کردن نیاز این شهروندان به کارگیرند. انها شهروندانی شرافتمند هستند که دست تقدیر آوارگی و دوری از خانه و کاشانه را برایشان رقم زده است. باید در این کمک، کرامت و شرافت انان نیز محفوظ بماند و اقدامی بی منت صورت گیرد. این کمک ها پیوندهای اجتماعی را تقویت می کند و وحدت ملی را در شرایط دشوار کنونی مستحکم تر خواهد کرد.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 + = دوازده