شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2619
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۶:۳۸

تازه‌ترین تحولات در منطقه البغدادی

در حالی که یک منبع امنیتی عنوان داشت که نیروهای عراقی توانستند به محاصره ۵۰۰ خانواده از سوی داعش در یک مجتمع مسکونی در شهر البغدادی پایان دهند، گروه تروریستی داعش ۵۰ تن از ساکنان ناحیه البغدادی را اعدام کرد. وزارت دفاع آمریکا نیز جزییات حمله اعضای داعش به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق را منتشر کرد.

به گزارش شفقنا، به نقل از ایسنا، هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی و پژوهشگر در امور گروه‌های مسلح اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از بامداد پنج شنبه موج بازداشت‌ها و اعدام‌ها را در ناحیه البغدادی به ویژه در مناطق الجواعنه و الجبه آغاز کرده و تاکنون حدود ۵۰ تن را در نزدیکی پل ناحیه البغدادی اعدام و حدود ۸۰ تن دیگر را بازداشت کرده است.

اعدام این ۵۰ تن پس از آن صورت گرفت که این گروه بیش از ۱۵۰۰ خانواده مخالف این گروه را در مناطق متعددی در ناحیه البغدادی محاصره کرد.

هشام الهاشمی افزود: داعش به پایگاه نظامی و حیاتی عین الاسد پس از اشغال پلی در الجبه در منطقه الجواعنه و اشغال مسیر امدادرسانی‌ها به سمت شهرستان حدیثه نزدیک شده است.

همزمان ناصر الحدیثی از شیوخ عشایر البغدادی عنوان داشت: داعش تاکید کرده است هر کسی را که علیه این گروه سلاح در دست بگیرد، اعدام می‌کند. ظرف ۹ ماه گذشته مردم ناحیه البغدادی علیه این گروه مقاومت کرده و داعش تنها پس از زمانی که مهمات و تجهیزات عشایر سنی پایان یافت توانست به این منطقه یورش ببرد.

8

برچسب ها :
دیدگاه شما


× پنج = 25