چهارشنبه ۲ خرداد ۰۳ - May 22, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2791
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

تأکید کربلایی بر ضرورت تلاشی استثنائی و فوری جهت جلوگیری از فاجعه انسانی در منطقه البغدادی

نماینده ی حضرت آیت الله عظمی سیستانی ضمن ارائه ی رهنمودهای مرجعیت عالیقدر دینی به رزمندگان جبهه های جنگ تاکید کرد: مردم در منطقه ی البغدادی- استان انبار- شرایط ناگواری را تجربه می کنند و در صورت عدم امدادرسانی فوری، فاجعه انسانی به وقوع خواهد پیوست.

نماینده ی حضرت آیت الله عظمی سیستانی ضمن ارائه ی رهنمودهای مرجعیت عالیقدر دینی به رزمندگان جبهه های جنگ تاکید کرد: مردم در منطقه ی البغدادی- استان انبار- شرایط ناگواری را تجربه می کنند و در صورت عدم امدادرسانی فوری، فاجعه انسانی به وقوع خواهد پیوست.
به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ شیخ مهدی کربلایی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در صحن مطهر حرم امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: جهاد، قوانینی کلی دارد که باید آن را رعایت کرد تا مجاهد به رضای خداوند سبحان برسد. برخی نگویند که من در جبهه ی جنگ نیستم پس این رهنمودها به کار من نمی آید چرا که برخی از این توصیه ها برای عموم مومنان و مسلمین است. یکی از این رهنمود ها هشدار نسبت به قتل انسانی بی گناه است و شایسته است نسبت بدان التفات و توجه جدی داشت و در عمل آن را به کار بست تا به رضای خداوند رسید.
وی افزود: شما را به خدا مراقب جان مردم باشید! هرگز جز در آنچه که خداوند آن را مباح شمرده مبادا خون بی گناهی مباح شمرده شود! کشتن انسانی بی گناه معصیتی بسیار بزرگ است همانگونه که صیانت و حمایت از آن پاداشی بی حساب خواهد داشت. بی شک قتل انسان بی گناه آثاری بسیار خطیر در این دنیا دارد و علاوه بر نکبت و بدبختی و از میان رفتن نعمات خداوندی به وسیله ی خونریزیِ ناحق، هیچ بهانه ای برای پاسخگویی در برابر پروردگار باقی نمی ماند.
کربلایی تصریح کرد: تمام آنچه که در منازل مناطق جنگی یافت می شود میراث فرزندان آنهاست و تنها باید به آنان برسد! شما را به خدا مراقب باشید که مردم را به دلیل دین و مذهبشان متهم نکنید و جان و مال و ناموسشان را مباح ندانید! همانگونه که خوارج اعتقاد داشتند. هر شخصی که شهادتین را گفت مسلمان است و خون و دارایی او در امان می باشد هرچند در برخی مسائل راه ضلالت و بدعت را پیش گرفته باشد البته نه ضلالتی تام که نسبت کفر به وی تعلق گیرد.
وی ادامه داد: شما را به خدا قسم می دهم که مراقب اموال مردم باشید چرا که دارایی هیچ مسلمانی بدون رضایت قلبی برای دیگر مسلمانان حلال نیست و کسی که به چنین مالی دست یابد در حقیقت تکه ای آتش را نصیب خود کرده است!
خطیب جمعه کربلا افزود: شما را به خدا مراقب کلیه محرمات الهی باشید چه حرمت شکنی هایی که با دست صورت می گیرد چه با زبان! از اینکه شخصی را به گناه دیگری مجازات کنید و یا با کینه توزی و گمان عمل کنید به شدت اجتناب نمایید چرا که کینه توزی و بدگمانی تجاوز بی دلیل به حقوق دیگران به حساب می آید.
کربلایی تاکید کرد: به اجساد بی حرمتی نکنید و پرده ی آبروی کسی را ندرید! بی اجازه وارد منزلی نشوید تا دارایی های آن را به ناحق از آن خود کنید! بدانید که در برابر دیدگان خداوند هستید و اخبار و احوال شما در نزد وی کاملا آشکار است و ثبت می شود.
وی گفت: همچنان فرزندان شما در نیروهای مسلح سطوری درخشان را در کتاب ایثار و فداکاری رقم می زنند و جان خود را فدا می کنند تا کشور را از شر گروه تروریستی داعش خلاص نمایند. تمامی جناح های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای عراق وظیفه دارند که در حد توان خود فداکاری های آنان را قدر بشناسند و به اطلاع مردم برسانند به ویژه آنکه بسیاری از آنها زنان و فرزندان خود را در شرایطی دشوار رها کرده و به جبهه های جنگ شتافته اند.
کربلایی تصریح کرد: برخی از این خانواده ها دو یا سه شهید داده اند و سایر مردان خانواده نیز در جبهه های جنگ سرگرم مبارزه هستند. برخی دیگر تجارت و کار و درس خود را رها کرده و برای دفاع از میهن به میدان جنگ شتافته اند. اگر این فداکاری ها نبود داعش اکنون به شهرهای ما رسیده بود و علاوه بر غصب نوامیسمان شهرها را نیز به آتش کشیده بود.
وی اشاره کرد: قرائت واقعی رخدادهای منطقه و گسترش داعش و ادامه جنایت های وحشیانه آن- که اخیرا دست به کشتار قبطیان مصری نیز زد- به وضوح برای ما روشن می کند که اگر فتوای تاریخی مرجعیت نبود چه بر سر عراق می آمد!
کربلایی تاکید کرد: دولت باید امور نیروهای مردمی را سر و سامان دهد و از هر گونه اقدامات غیر منضبطانه ای ممانعت به عمل آورد.
وی در محور دیگری از سخنان خود گفت: برخی از شیوخ عشایر در منطقه البغدادیه از ما درخواست کمک نموده اند به ویژه در مورد مجتمع های مسکونی که با وجود محاصره ی داعش در معرض فاجعه انسانی می باشند و کشتار وحشیانه داعشی ها صدها تن از آنان را تهدید می کند. ما از نیروهای مسلح می خواهیم تا برای شکستن این محاصره تلاشی استثنائی داشته باشند. ما نیز در عتبات مقدسه برای کمک رسانی به آنان اعلام آمادگی می کنیم و اگر دولت اقداماتی مناسب را انجام دهد حتما کمک های ما به دست آنان خواهد رسید.

4

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه + 2 =