جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3731
شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۳۶

تأکید نماینده ایت الله عظمی سیستانی بر ضرورت اهتمام به نیروهای نظامی و مردمی عراق

سید احمد الصافی در خطبه های نماز جمعه کربلای معلا بر ضرورت اهتمام به نیروهای دلاور مردمی و امنیتی تاکید نمود و از اقدامات دولت در این زمینه انتقاد کرد.

سید احمد الصافی در خطبه های نماز جمعه کربلای معلا بر ضرورت اهتمام به نیروهای دلاور مردمی و امنیتی تاکید نمود و از اقدامات دولت در این زمینه انتقاد کرد.

به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ صافی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در صحن مطهر حرم امام حسین(ع) ایراد می کرد از دولتمردان خواست تا سیاست تامین آب شفاف و موفقی را پیش بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر همت، شجاعت و اخلاص برادران ما در نیروهای امنیتی و داوطلبین مردمی و عشایر نبود تحولات مثبت اخیر در عرصه امنیتی هرگز حاصل نمی شد. آنان تلاش بسیاری کردند تا اراضی اشغال شده را از چنگال گروه های تروریستی بازپس گیرند.

صافی افزود: در اینجا باید اشاره کنم که بسیاری از فرزندان این ملت در زمان دیکتاتوری تاریک و نفرت انگیز صدام جان خود را فدا کردند و کشور، شهدای بسیاری را در آن دوران تقدیم کرد، آنان به خاطر عشق و علاقه ای که به عراق داشتند جان ارزشمند خود را فدا کردند و امروز نیز همین عشق موجب جانفشانی رزمندگان ما می شود. چه بسیار می شنویم که جوانانی نورسته تنها آروزی خود را شهادت در راه خدا و میهن عنوان می کنند. این یعنی آنان از لذت های دنیایی دل کنده اند و با بصیرت و معرفت کامل ندای مرجعیت را لبیک گفته اند. در این میان تفاوتی نمی کند که گرایش سیاسی و مذهبی و طایفه ی آنان چیست، چرا که آنان تنها برای رفعت و سربلندی میهن می جنگند و این مسیر تا همیشه ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به این موارد دولت وظیفه دارد تا حقوق این قشر بزرگ و بزرگوار مردم را تامین و آنان را اکرام کند و در این روند شتاب بیشتری داشته باشد. یکی از موضوعاتی که باید در آن تسریع صورت گیرد سر و سامان دادن به امور شهداء و مجروحان است. باید اسباب و لوازم حفاظت از حقوق آنان فراهم شود و اهتمامی جدی به رزمندگان حاضر در جبهه های جنگ و مراکز آموزشی نیز صورت گیرد طوری که حقوق آنان به صورت منظم و کامل پرداخت گردد. برخی از رزمندگان با توجه به شرایط سختی که دارند همچنان به نبرد ادامه می دهند این در حالی است که بیش از هشت ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند.
نماینده آیت الله سیستانی افزود: ما این موضوع را پیش تر نیز ذکر کرده ایم، برخی جهات تلاش می کنند تا مسئولیت را از دوش خود بردارند و رزمندگان همچنان با وعده و وعید سر می کنند. به جز حقوق، مهمات و اداوات نظامی نیز باید برای رزمندگان فراهم باشد و آنان از ضرورت های پزشکی و درمانی برخوردار باشند. کوتاهی در فراهم نمودن لوازم درمانی در مناطق جنگی با توجه به بعد مسافت جبهه های جنگ  با بیمارستان های مجهز در بسیاری از موارد موجب از دست رفتن جان رزمندگان می شود و این امر مهم باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: برخی اطلاعات واصله حکایت از کمبود شدید آب در مناطق کشاورزی و دامپروری دارد، سوای دقیق یا غیر دقیق بودن این اطلاعات، اهتمام به منابع آبی باید از اولویات دولت باشد. حکومت باید سیاست آب رسانی دقیقی به صورت دو مرحله داشته باشد. نخست تامین آنی آب و دوم تامین برنامه ریزی شده آب برای مصارف دراز مدت در آینده! ما در سالهای اخیر پروژه ای مناسب با حجم مشکل کم آبی در کشور نداشته ایم هر چند تشخیص این مشکل از ذهن مسئولین امر دور نمانده است.
کربلایی در پایان گفت: ما بر این باوریم که سیاست آبی شفاف با بنای چند سد بزرگ امکان پذیر است تا در مواقع نیاز از آن استفاده گردد و در فراهم نمودن منابع انرژی نیز به کشور کمک نماید. سالانه بسیاری از آب های فصلی هرز می روند و با ایجاد سد می توان راه حل هایی ریشه ای در این زمینه ارائه داد.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


2 + = هفت