جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1270
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۹:۵۹

تأکید العبادی بر مسلح ساختن عشایر عراق برای جنگ با داعش

'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق روز دوشنبه در دیدار با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مسلح کردن عشایر این کشور برای مقابله با تروریست های داعش تاکید کرد.

‘حیدر العبادی’ نخست وزیر عراق روز دوشنبه در دیدار با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مسلح کردن عشایر این کشور برای مقابله با تروریست های داعش تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری’سومریه نیوز’، حیدر العبادی امروز در دیدار با ‘فدریکو موگرینی’ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کرد.
العبادی در این دیدار گفت: دستاوردهایی که طی سه ماه اخیر علیه داعش به دست آوریم فراتر از برنامه ریزی های ما در حوزه های سیاسی و امنیتی بوده است.
نخست وزیر عراق با بیان اینکه ما پیروزی هایی علیه تروریسم و گروه داعش کسب کردیم، افزود: یکی از سیاست های دولت عراق در مقابله با داعش، مسلح کردن جنگجویان عشایری است که در حال مبارزه با عناصر تروریستی هستند.
العبادی تاکید کرد که دولت تلاش خود را برای تعقیب و دستگیری باندهایی که از اوضاع جاری در عراق برای تعرض به شهروندان سوء استفاده می کنند، افزایش می دهد.
از سوی دیگر نیز موگرینی پیروزی های که عراق در زمینه های سیاسی و امنیتی کسب کرده را به نخست وزیر این کشور تبریک گفت و اعلام کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا انواع کمک هایی که دولت عراق برای مقابله با تروریسم و سازندگی کشور نیاز دارد را فراهم کند.
وی همچنین افزود: اتحادیه اروپا با عراق در نبردش با تروریسم همکاری می کند، زیرا امنیت عراق امنیت کشورهای اروپایی است.
6

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 − = دو