جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - April 26, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 15129
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۵۱

بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق به مناسبت اربعین و سالروز قیام صفر

مجلس اعلای اسلامی عراق طی بیانیه اربعین حسینی و سالروز قیام صفر را گرامی داشت.

در این بیانیه که روز پنج شنبه منتشر شد آمده که اربعین مناسبتی ماندگار در تاریخ و دارای اهمیتی فراوان در دل مسلمانان و به خصوص پیروان اهل بیت در سرتاسر جهان است و حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین دلیلی روشن بر جهان شمول بودن خیزش امام حسین (ع) است.

مجلس اعلای اسلامی عراق همزمانی این مناسبت با سالروز قیام صفر را که بیش از چهل سال از عمر آن می گذرد و به مثابه فریادی بلند و گامی شجاعانه دربرابر نظام استبدادی بعثی بود که در آن زمان گلوی ملت عراق را سخت گرفته بود.

در این بیانیه بر اهمیت الهام گرفتن از این دو مناسبت و همزمانی آنها تأکید و از زایران اربعین حسینی یادآوری شده که به مفاهیم انسانی و سلوکی عظیم فداکاری های سالار شهیدان (ع) و اصحابش بیندیشند و در پی تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت برآیند و در میزبانی از زایران و خدمت به آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و توصیه های حکیمانه مرجعیت عالی شیعه حضرت آیت الله عظمی سیستانی و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله عظمی خامنه ای مد ظلهما در نظر داشته و به کار بندند.

مجلس اعلای اسلامی همچنین از نهادهای حکومتی عراق خواسته که برای تسهیل خدمت رسانی به زایران تا جایی که می توانند تلاش کنند تا این زیارت نیز به لطف الاهی با موفقیت برگزار شود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت × = 7