سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳ - April 30, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16649
شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۴:۰۸

بیانیه سران عراق درباره انفجار در انبارهای حشد الشعبی

سران عراق در پایان نشست خود در کاخ السلام بغداد، بیانیه‌ای درباره حملات اخیر به مقرهای حشد شعبی صادر کردند.

سران عراق در پایان نشست خود در کاخ السلام بغداد، بیانیه‌ای درباره حملات اخیر به مقرهای حشد شعبی صادر کردند.

نشست سران عراق در کاخ السلام نشست سران عراق در کاخ ریاست جمهوری در بغداد برگزار شد. این نشست با حضور برهم صالح، رئیس جمهور، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق برگزار شد.

سران عراق در این نشست آخرین تحولات سیاسی از جمله پیامدهای بمباران انبارهای سلاح و تجهیزات حشد شعبی را بررسی کردند.

عبدالمهدی، صالح و حلبوسی بر مسئولیت دولت در حفظ امنیت و حقوق و دارایی‌های عراقی‌ها تاکید کردند.

سران عراق خواستار انجام تحقیقات درباره انفجارهای اخیر در انبارهای سلاح حشد شعبی شدند و از جانفشانی‌ها و نقش قهرمانانه این نیروها در مبارزه با تروریسم تمجید کردند.

بر اساس بیانیه‌ صادره در پایان نشست برهم صالح رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان در کاخ السلام، سران عراق براهمیت پایبندی به موضع دولت عراق اعم از  موسسات و نهادهای مختلف اجرایی و قانونگذاری مبنی بر مخالفت با اصل جنگ تاکید کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است نشست امروز در کاخ السلام بر بررسی همه جانبه وضعیت امنیتی کشور به ویژه انفجارهایی که طی روزهای اخیر در انبارهای سلاح رخ داد، متمرکز بود.

بر اساس این بیانیه، سران عراق بر ضرورت تحقیق و بررسی تمام داده‌ها و اطلاعاتی که طرف‌های ذیربط ملی درباره آنچه اخیرا در انبارهای سلاح رخ داد، به دست آورده‌اند، تاکید کردند.

این بیانیه آورده است سران عراق بر ادامه پایبندی عراق به آنچه در سند«سیاست یکپارچه ملی درباره تحولات امنیتی منطقه‌ای»  آمده تاکید کردند، این سند براهمیت تقویت همبستگی و انسجام سیاسی داخلی و ثبات بر اصل درنظر گرفتن حاکمیت عراق و امنیت و استقلال آن و مخالفت با سیاست محوربندی و تصفیه حساب‌ها و دور کردن کشور از اینکه مکانی برای تجاوز به هر یک از کشورهای همسایه و منطقه باشد، تاکید می‌کند.

سران عراق بر مسئولیت دولت در حفظ امنیت و حقوق و دارایی‌های عراقی‌ها و نیز توافق برای اینکه منتظر نتایج تحقیقات جاری از سوی طرف‌های ذیربط ملی باشند برای اینکه موضع یکپارچه‌ای اتخاذ شود که حقوق عراق را حفظ کرده و امنیت و استقلال و حاکمیت آن بر سرزمین خود را تقویت کند، تاکید کردند.

این بیانیه آورده است شرکت کنندگان در نشست کاخ  السلام بر اهمیت پایبندی ائتلاف بین  المللی به کمک در حفظ امنیت حریم هوایی عراق در برابر هرگونه نفوذ یا حمله تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، سران عراق، اهمیت پیگیری امنیتی و اطلاعاتی دقیق تحرکات بقایای داعش و گرفتن هرگونه فرصت از تروریست‌ها برای تجدید قوا را مورد تاکید قرار دادند.

این بیانیه آورده است شرکت کنندگان در این نشست از نقش ملی قهرمانانه تشکیلات مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش، حشد شعبی، پلیس فدرال و پیشمرگه در نبردهای آزادی علیه تروریسم تمجید و همچنین بر قدردانی از حشد شعبی و پایبندی به این نیروها به عنوان جزء تاثیرگذار در سامانه دفاع ملی عراق و نیز اجرای فرمان ویژه اخیر فرمانده کل نیروهای مسلح درباره حشد تاکید کردند.

این بیانیه افزود در این نشست همچنین تاکید شد که هرگونه تصمیم امنیتی و نظامی یا اظهارنظر در این باره منوط به فرمانده کل نیروهای مسلح است و همه دستگاه‌ها و فرماندهان نظامی و امنیتی و سیاسی باید به آن پایبند باشند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


هشت × = 32