شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4613
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۰۳

بغداد موضع مجارستان در تایید استقلال کُردها را دخالت دانست

دفتر نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای، اظهارات نخست‌وزیر مجارستان درباره استقلال کُردها را محکوم کرد و آن را دخالت غیرقابل پذیرش خواند.

دفتر نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای، اظهارات نخست‌وزیر مجارستان درباره استقلال کُردها را محکوم کرد و آن را دخالت غیرقابل پذیرش خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز (سه‌شنبه)، از اظهارات «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان درباره استقلال منطقه کردستان عراق، ابراز شگفتی کرد و آن را دخالتی غیرقابل پذیرش در امور داخلی عراق دانست.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه خبری «السومریه نیوز» رسید، آمده است: ما از اظهارات ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان و اقدام او در تایید استقلال کردستان، ابراز شگفتی می‌کنیم و آن را دخالتی غیر قابل قبول در امور داخلی عراق می‌دانیم.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری آمده است: ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا به حق حاکمیت عراق و وحدت اراضی آن احترام بگذارند و در امور داخلی آن دخالت نکنند. ما بار دیگر بر موضع ثابت خود مبنی بر رد هرگونه طرح تجزیه عراق و نیز حفظ عراقی واحد و یکپارچه تاکید می‌کنیم.

نخست‌وزیر مجارستان در دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان در روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که از جدایی کردستان از عراق حمایت می‌کند.

7

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت × 9 =