جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3489
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۱

بغداد: اظهارات «شیخ الازهر» به روابط عراق و مصر لطمه می‌زند

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات «شیخ الازهر» مصر علیه بسیج مردمی به روابط دوستانه دو کشور آسیب وارد می‌کند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات «شیخ الازهر» مصر علیه بسیج مردمی به روابط دوستانه دو کشور آسیب وارد می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، وزارت خارجه عراق امروز(سه‌شنبه) در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات «احمد طیب» شیخ الازهر مصر درباره قتل شهروندان عراقی توسط نیروهای بسیج مردمی اعلام کرد که «قهرمانان بسیج مردمی به ندای وطن برای پاکسازی اراضی عراق از وجود لوث داعش لبیبک گفتند».

در ادامه این بیانیه آمده است: احضار سفیر مصر در بغداد در واکنش به اظهارات شیخ الازهر علیه نیروهای مردمی، مواضع رسمی عراق در قبال این اظهارات را نشان می دهد.

وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که این اظهارات «به روابط برادرانه دو کشور دوست مصر و عراق آسیب وارد می‌کند».

وزارت خارجه عراق امروز سفیر مصر در این کشور را در اعتراض به بیانیه اخیر «الازهر» علیه نیروهای داوطلب مبارزه با داعش (الحشد الشعبی) فراخواند.

الازهر اخیرا با صدور بیانیه‌ای مدعی شده که این نیروها در مناطق سنی‌نشین آزاد شده در تکریت و الانبار مرتکب قتل شهروندان عراقی می شوند. به همین دلیل از ارتش عراق خواست تا در انتخاب نیروهای همراه خود دقت نظر بیشتری به عمل آورد و مطمئن شود که آنها در حال نبرد با داعش هستند نه اهل تسنن و به شبه نظامیان تندرو اجازه نبرد زیر چتر خود را ندهد تا وحدت و ثبات عراق حفظ شود.

8

برچسب ها :
دیدگاه شما


شش − = 2