پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳ - May 9, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 4159
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۴۴

برلین و بغداد اقدام سازمان ملل در حفظ میراث فرهنگی عراق را خواستار شدند

آلمان و عراق از کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا برای جلوگیری از تخریب میراث و بناهای فرهنگی عراق به دست گروه‌های تروریستی اقدامات لازم را انجام دهند.

آلمان و عراق از کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا برای جلوگیری از تخریب میراث و بناهای فرهنگی عراق به دست گروه‌های تروریستی اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش شفقنا، به نقل از ایسنا، این دو کشور همچنین قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجموع عمومی ارائه دهند که در آن از کشورهای عضو می‌خواهد عاملان تخریب بناها و میراث فرهنگی را تحت پیگرد قرار داده و از قاچاق ساخته‌های بشری ربوده شده جلوگیری کند.

به دنبال انتشار فیلم هایی از تخریب ساخته‌های بشر در موزه موصل و در شهرهای باستانی “هتره” و “نمرود” به دست تروریست‌های داعش، هشدارهایی بین‌المللی نسبت به سرنوشت میراث فرهنگی عراق افزایش یافته است.

“هیکو توماس”، معاون سفیر آلمان در سازمان ملل به مجمع عمومی گفت: عراق مهد تمدن مشترک ما است. ما نمی‌توانیم عراق را در مواجه با این چالش تنها بگذاریم. جامعه بین‌المللی باید هرکار که می‌تواند برای پایان دادن به این جنایات جنگی انجام دهد.

محمد علی الحکیم، سفیر عراق در سازمان ملل گفت: تخریب این میراث فرهنگی نه تنها معادل جنایات جنگی و صدمات غیرقابل بازگشت به بشریت است بلکه حمله‌ای شرم آور به تلاش‌های دولت عراق برای رسیدن به سازش و پیوند اجتماعی میان مردم عراق نیز محسوب می‌شود.

این قطعنامه که انتظار می‌رود مه سال جاری میلادی به رای گذشته شود، از دولت های جهان می‌خواهد تا به عراق در ثبت و حفظ میراث تاریخی‌اش و همچنین جلوگیری از تجارت غیرقانونی این میراث کمک کنند.

یونسکو نیز نسبت به آتش زدن کتاب‌های قدیمی و دست نوشته به عنوان بخشی از اقدامات تروریستها در عراق ابراز نگرانی کرده است.

هیکو توماس گفت: در جایی که کتاب های و کارهای هنری به آتش کشیده می‌شوند، پس از آن انسان ها به آتش کشیده خواهند شد. این درس دردناکی از تاریخی است که ما در آلمان با آن آشنایی داریم.

11

برچسب ها :
دیدگاه شما


1 × = پنج