چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳ - May 1, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 241
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۲۱

بان کی مون خواستار توجه جدی به بحران سوریه و عراق شد

دبیرکل سازمان ملل که برای شرکت در نشست سران گروه 20 در استرالیا بسر می برد خواستار توجه کشورهای جهان به بحران و تنش های سوریه، عراق و کنترل ابولا شد.

دبیرکل سازمان ملل که برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ در استرالیا بسر می برد خواستار توجه کشورهای جهان به بحران و تنش های سوریه، عراق و کنترل ابولا شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه ‘بریزبن تایمز’ روز شنبه نوشت که ‘بان کی مون’ دبیر کل سازمان ملل در نشستی خبری به سران کشورهای جهان توصیه کرد به بیماری ابولا و مهار آن و قحطی و کمبود مواد غذایی در جهان توجه کنند.
نشست سران گروه ۲۰ از امروز شنبه در بریزبن استرالیا در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد و شبکه هفت تلویزیون استرالیا خیابان های خالی از سکنه را به تصویر کشید.
گروه های معترض نیز طی چند روز گذشته در گوشه و کنار این شهر جمع شده و تلاش کردند صدای خود را به گوش سران گروه ۲۰ برسانند.
دبیر کل سازمان ملل با اشاره به گسترش ویروس ابولا که تاکنون هزاران نفر را گرفتار کرده و جان دست کم پنج هزار نفر را در آفریقا گرفته است از سران این کشورها خواست کمک کنند با ایجاد فضای امن مناسب از سرایت بیماری از طریق بیمارانی که جان خود را از دست داده اند به دیگران جلوگیری شود.
اخیرا در نشستی بحث آپارتاید ابولا مطرح شد و این که غرب بیش از این که به سرایت بیماری ابولا در آفریقا توجه داشته باشد، از سرایت این بیماری به غرب نگران است.
دبیر کل سازمان ملل همچنین با اشاره به بحران سوریه و عراق و از بین رفتن امنیت منطقه وسیعی از جهان، گفت: گروه های تندرو در سوریه، عراق و نیجریه کنترل بخشی از این کشورها را در دست گرفته اند که از مساحت بسیاری از کشورها بیشتر است.
وی از سران کشورهای جهان خواست به مساله و بحران سوریه و عراق توجه کنند.

16

برچسب ها :
دیدگاه شما


پنج + = 6