جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3682
چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۴۵

بازداشت یکی از فرماندهان ایزدی در کردستان عراق

حیدر ششو" یکی از فرماندهان رده بالای ایزدی از سوی نیروهای امنیتی دولت خودمختار کردستان عراق بازداشت شد. بر اساس گزارش های رسانه ها ظاهرا ماموران برای بازداشت پدر زن حیدر ششو وارد خانه وی در شهر دهوک می شوند و هنگامی که ششو قصد ممانعت از بازداشت پدرزن خود را داشته او نیز بازداشت می شود

حیدر ششو” یکی از فرماندهان رده بالای ایزدی از سوی نیروهای امنیتی دولت خودمختار کردستان عراق  بازداشت شد. بر اساس گزارش های رسانه ها ظاهرا ماموران برای بازداشت پدر زن حیدر ششو وارد خانه وی در شهر دهوک می شوند و هنگامی که ششو قصد ممانعت از بازداشت پدرزن خود را داشته او نیز بازداشت می شود.

بر پایه گزارش های منتشر شده روز سه شنبه، ششو از سوی دولت اقلیم کردستان عراق به “راه اندازی یک گروه شبه نظامی غیرقانونی” متهم است و به خاطر این اتهام باید محاکمه شود. بر اساس همین گزارش ظاهرا شمار دیگری از فرماندهان ایزدی نیز بازداشت شده اند.

از سوی دیگر ناظران ایزدی ادعا می کنند که بازداشت این فرمانده ایزدی انگیزه هایی کاملا سیاسی دارد. به گفته آنان مسعود بارزانی رئیس دولت خودمختار کردستان عراق قصد دارد که به این صورت همه رقبای احتمالی در جنگ قدرت بر سر مناطق ایزدی ها را از دور خارج کند. ششو اخیرا انتقادهای تندی را علیه مسعود بارزانی مطرح می کرد و طی مصاحبه ای گفته بود که بارزانی در برابر ارسال اسلحه برای ایزدی ها از آنها می خواهد که فرمانبردار او باشند. بسیاری از نیروهای ایزدی عقیده دارند که نیروهای پیشمرگ کرد به رهبری بارزانی آنها را به هنگام حمله داعش به منطقه سنجار به حال خود رها کرده بودند.

3

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 1 = هفت